Mine områder
Hjelp
Mamut One
Mamut One Mamut One expand navigation
Anonymous
Ikke relevant

Feilmelding ved innsending av A-melding - MAGNET_EDAG-200

av Anonymous

Hei, jeg får følgende feilmelding

MAGNET_EDAG-200 

Den gjelder firmabil.

Ansatte har to firmabiler. Begge ligger med fullstendig opplysninger på personalkortet. Den en er en e-bil og ligger fra dato 01.01.2015 til 01.01.2016, den andre en vanlig bil som ligger fra 01.09.2015 til 01.01.2016

Det er ikke mulig å la sluttdato stå åpnet eller velge 31.12.2015

Lønnsarten har jeg ikke rørt så den er nok riktig.

Jeg har kikket gjennom hva du har skrevet på denne feilmeldingen i forumet, men dette hjelper meg ikke videre.

4 SVAR 4
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Det er nok en god løsning.

Grunnen til at jeg trodde dette er at dere flere steder skriver at man kan ha ubegresent antall biler i listen. Jeg antok jo at det betydde aktive biler på hver ansatt. Ikke i Mamut generelt. Sistnevnte føler jeg sier seg selv.

Taa. Da har jeg ihvertfall en løsning 🙂

Morten Heide
VISMA

av Morten Heide

Hei

Det er så vidt jeg vet nokså utvanlig å ha to firmabiler parallelt. Mamut har ikke lagt inn noen spesiell støtte for dette.  Men du må ha separate lønnsarter. For du kan ikke be en enkelt lønnsart bruke to forskjellige verdier samtidig og samtidig vite hvem av dem du ønsker.
Ergo må du ha separat lønnsart for hver av firmabilene.  Opprett ny lønnsart identisk med lønnsart 510.  Dupliser den gjerne.
Og knytt den til den andre firmabil registreringen i personalregisteret.
Og bruk begge lønnsartene i lønnsregistreringen.

mvh
Morten H
Visma Mamut Support 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Jeg leste i en en annen sak at man ikke støtter automatisk utregning av elbil. Når jeg legger inn en elbil i tillegg til en vanlig bil plukker den opp den vanlige bilen to ganger fra firmabilregisteret.

Jeg kan selvsagt gå inn om manuelt rette opp beløp, type og registreringsnummer hver gang på den ene lønnslinjen, men dette er strengt tatt ikke optimalt.

Dessuten oppdaget jeg at formelen under firmabil var noe helt annet enn firmcar/12 som dere skriver skal stå der. Jeg har aldri tuklet med lønnsarten før. Endret til firmcar/12.

Jeg er faktisk litt usikker på om du har veiledet meg riktig tatt i betraktning to firmabiler hvorav den ene er firmabil.

Morten Heide
VISMA

av Morten Heide

Hei

Dette kan skyldes vanligvis en eller to ting.

1. Det kan være noe "rot" med selve lønnsarten slik at den ikke henter inn riktig opplysninger tross at det er lagt inn.
Når du genererer ny a-melding, og før du sender inn, rediger alle ansatte (en og en) som har firmabil. Rediger så en og en lønnslinjen ansatte har med firmabil ved å markere linjen og trykke på rødt sirkel symbol.  Påse at riktige opplysninger ligger der og trykk OK. Ikke trykk avbryt, da det vil bekrefte opplysningene og mangler de (selv om det vises riktig) skal de nå være med.

2. Opplysningene slik nevnt over mangler her. Altså aldri fylt ut på en eller flere av lønnslinjene med fri bil lønnsart.

Rett dette på alle ansatte dette gjelder. Alle lønnslinjer må tas, også de som går i null.

Håper dette hjelper.

mvh,
Morten H
Visma Mamut Support