Mine områder
Hjelp
Mamut One
Mamut One Mamut One expand navigation
Anonymous
Ikke relevant

Flere logo på UtFaktura

av Anonymous

Hei,

vi trenger å sette flere logo på UtFaktura. En, som selskapslogo og de andre er 3 arbeidsgodkjenning logo i bygg og anlegg. Det er viktig for selskap. Hvordan kan vi gjøre det? 

Med vennlig hilsen

Natalia

3 SVAR 3
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Om det ligger en liten tankestrek der - så vil jeg tro at det er 'hardkodet' inn i rapporten et sted, og muligens ligger under en av boksene med koder. om du flytter litt på kodeboksene i nærheten av tankestreken - ser du den da? Hvis ja, så kan du bare markere den - og slette den. Hvis ikke må jeg nesten se litt nærmere hos deg hva dette kan skyldes.


 Mvh

Turi M Sørensen

Senior Support Konsulent
Visma Mamut 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Takk, det var veldig pent. Unntatt en ting. Når jeg forhåndviser og skriver ut UtFaktura er det på en logo i midten en liten tankestrek.

Da går jeg å redigere inne igjen, men der er ingenting som man kan se. Prøvde å bytte plass til logo, men står den tankestrek på same plass av logo. Veldig rart. Hva kan det være? 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Du kan sette inn én logo via i Mamut, slik som beskrevet i denne artikkelen:
https://community.visma.com/no/mamut/Produkter/Mamut-One/Supportressurser/Supportartikler-Mamut-Business-Software/Diverse/Hvordan-legge-inn-logo-pa-rapporter-og-utskrifter-i-Mamut/

Om du ønsker å sette inn flere bilder/logoer, må du benytte Rapport- og etiketteditoren: 
https://community.visma.com/no/mamut/Produkter/Mamut-One/Supportressurser/Supportartikler-Mamut-Business-Software/Administrator/Redigering-av-rapporter-i-Mamut-video/ 

Når du har valgt den rapporten du ønsker å legge inn bilde på, velger du knappen Picture/OLE bound controll fra Report Control vinduet, og setter markøren der du ønsker at bildet skal ligge. Da åpner det seg et nytt vindu som heter Picture/OLE bound Properties. Her skal du da trykke på firkanten med 3 prikker på bak feltet for Control Source, og velge det bildet du ønsker å legge inn. Trykk OK, og du vil se at bildet legger seg inn i rapporten. Du kan nå ghøre det større eller mindre ved å dra i side- eller hjørnpunkter - og du kan flytte det til den plasseringen du ønsker at det skal ligge ved utskrift.
Husk at bildet må ligge på en plassering som alle brukere av Mamut har tilgang til.

Gjenta til du har lagt inn ønsket antall bilder i rapporten.

Mvh

Turi M Sørensen

Senior Support Konsulent
Visma Mamut