Mine områder
Hjelp
Mamut One
Mamut One Mamut One expand navigation
Hanne Groa
VISMA

Format - import av elektronisk faktura

av Hanne Groa

Spørsmål innsendt av Grethe Vargervik: Kan man motta inngående faktura elektronisk i følgende format: E2b_Invoice_XML_3.4.1?

Vi har Mamut App.Hosting og har aktivert Mamut Online

7 SVAR 7
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei,

 

Bokføring av eDokumenter til Mamut på Application Hosting er støttet f.o.m versjon 18.1 (nåværende versjon på Application Hosting er 18.2)

Om dere skulle oppleve problemer med denne funksjonaliten fremdeles ber jeg dere sende en e-post til support@mamut.com med beskrivelse av feilen, så skal vi eventuelt kunne hjelpe dere videre.  

Mvh 
Lars Johansen 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Direkte bokføring av eDokument i Mamut når man hadde Mamut på App Host var tidligere ikke støttet. Det vil si: Funksjonen var tilgjengelig, men det virket ikke.

Er dette nå løst?

Dette er viktig for at vi skal kunne gå ut til våre leverandører for å få tilsendt EHF fakturaer i fremtiden. Poenget er jo veldig lite,hvis mamut Online kun fungerer som en slags postboks.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei,

 

Det er mulig, men ikke gjennom denne tjenesten (EHF). Du kan lese mer om denne type eFaktura i denne artikkelen


Mvh
Lars Johansen 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Er det mulig å sende e faktura til privatpersoner (og som legger seg direkte i nettbanken?)

 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei,

Artikkelen beskriver sending av faktura, men første del av den gjelder å aktivere eDokumenter, og det gjelder da for både sending og mottak. Når det er aktivert vil du kunne motta eDokumenter. Du kan lese mer om mottak og bokføring av eDokumenter HER

Mvh

Lars Johansen

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Nå har det seg slik at det er jeg som ønsker å importere elektronisk faktura fra en leverandør og det er i den forbinelse jeg lurer på om formatet   E2b_Invoice_XML_3.4.1 kan importeres til leverandørreskontroen.  Det er snakk om en E2b-faktura som vi skal motta/importere.
Artikkelen du sendte gjelder sending av faktura ( til kunde).

Mvh

Grethe

 

 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei Grethe, 

Visma eFaktura kan motta dette formatet. Se denne artikkelen for informasjon om hvordan du kommer i gang med Visma eFaktura i Mamut. 

Mvh

Lars Johansen