Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Fraktbrev

av Anonymous

Hei

Når vi sender våre varer så er ofte leveringsadressen  annerledes enn fakturaadressen.

Og hos oss så er det som regel kunden som skal betale frakten, slik at ekspeditør/fraktselskap skal sende faktura direkte til vår kunde.

Vi trenger derfor at både fakturaadressen og leveringsadressen til vår kunde kommer med på fraktbrevet.

Er det mulig å få til det? Eventuelt hvordan gjør vi det?

mvh Inger Johansen

 

5 SVAR 5
Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Flott, da sender jeg deg en mail 🙂

  Mvh

Turi M Sørensen
Senior Support Konsulent
Mamut Support 

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

 

Sendte dere en mail med kundenummer og mailadresse, men den har du kanskje ikke fått?

Kundenummeret vårt er 424120. Min mail adresse står der.

 

mvh

Inger Johansen

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Om du har et kundenummer til meg (som du finner under Hjelp - Om i programmet ditt) og en epostadresse, så kan fortsette denne dialogen via mail 🙂

 Mvh
Turi M Sørensen
Senior Support Konsulent
Mamut Support  

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Det stemmer at vi skriver ut fra Firmarapporter, men vi har ikke redigert rapporten.  Den har alltid kommet med enten fakturaadresse eller leveringsadresse.

Skrev nå fraktbrev ut fra rapprtområde Fellesrapporter. Da kom leveringsadresse opp både som fakturaadresse og leveringsadresse. På ordren er det fakturaadressen som står fremme.

Til info; på Pakkseddelen så kommer begge adressene opp.

 

Mvh

Inger Johansen

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Som standard er både faktura- og leveringsadresse med ved utskrift av fraktbrev. Så om dette ikke er med hos dere er det mest sannsynlig fordi dere har redigert dette bort fra rapporten og skriver ut fra rapportområde Firmarapporter Forsøk å skrive ut fra rapportområdet Fellesrapporter (dette velger dere i det samme vinduet som dere velger utskriftsmedium ved utskrift), og se om ikke dette gir dere det resultatet dere vil ha.

Om dere vil endre redigeringen dere har gjort på rapporten Fraktbrev, kan dere importere originalrapporten, og så eventuelt bare legge til logo. 

Se denne artikkelen for hvordan:
https://community.visma.com/no/mamut/Produkter/Mamut-One/Supportressurser/Supportartikler-Mamut-Business-Software/Diverse/Hvordan-importerer-jeg-en-originalrapport/ 

 Mvh
Turi M Sørensen
Senior Support Konsulent
Mamut Support