Mine områder
Hjelp
Mariannw
CONTRIBUTOR ***

Hvordan gjenansetter jeg en person i mamut?

av Mariannw

Jeg har fjernet inaktiv avhukingen og huket av for kundebehandler. Når jeg registrerer lønn på ham så kommer det med på lønnsjournalen og a-meldingen, men jeg får ikke hentet skattekort - der står det bare 50% trekk.  Og jeg finner ikke noe sted å legge inn ny start dato - og fjerner jeg start og sluttdato som står fra før så kommer det opp advarsler.

Gjør jeg noe feil her?

 

Setter pris på all hjelp jeg kan få, noen som vet?

3 SVAR 3
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei,

 

Av erfaring så har vi, i hvert fall frem til nå(?), måtte registrere ansatte på ny som tidligere har sluttet og begynt på ny. Hvis du kun tar vekk sluttdato så tror jeg at du må sende inn ny a-melding hver måned fra du satte sluttdato og frem til nå!?

 

 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous (Oppdatert ‎14-05-2020 13:37 ( )

Hei!

 

Beklager sen tilbakemelding.

 

Vennligst gå inn på Hjelp - Om i Mamut og sjekk om du har Mamut 23.0.1149. I eldre versjoner trekkes 50% automatisk på alle ansatte. Da trenger man å oppdatere Mamut:

 

https://community.visma.com/t5/Brukertips-i-Mamut-One/Oppdater-til-siste-versjon-av-Mamut-One/ta-p/2...

 

Hvis du har flere spørsmål, ta gjerne direkte kontakt med oss på support@mamu.no, eller tlf 81555470 (09:00-15:00 Man-Fre).

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Men her forklarer du ikke noe om HVORDAN å gjen-ansette en tidligere ansatt i Mamut lønn. 

Jeg er veldig interessert i dette da vi ansetter folk på korte prosjekter og avslutter arbeidsforholdet i A-meldingen da det er klart at oppdraget er over. 

Visst / når samme person så dukker opp igjen ved en senere anledning må vi, etter det jeg forstår, legge personen inn i lønnsystemet på ny med ny ansattnummer og dermed også registre alle dataene på ny. 

Savner veldig å kunne "gjenåpne" et ansattkort, eller ihvertfall kopiere personalia til et nytt ansattkort for så å registrer på nytt nummer.  Ved å kunne gjenåpne vil den ansatte også få riktig ansiennitet samt at visst personen kommer tilbake i løpet av samme år, riktig feriepenger, og opptjente feriepenger på en lønnsslipp.