Mine områder
Hjelp
Mamut One
Mamut One Mamut One expand navigation
Anonymous
Ikke relevant

Hvordan unngå at Mamut database blir for stor? Arkivfunksjoner?

av Anonymous

Vår Mamut database vokser i raskt tempo . Dette gjør at backup og synkronisering mot online begynner å ta veldig lang tid. DB er nå. ca 6GB.

Det er bla. tabellen G_EDocDocument som tar mye plass og jeg mistenker det er edokumenter som fyller basen.

- Er det noen arkivrutiner som kan arkivere eldre edokumenter ut av basen?

- Er det noe oppsett som kan gjøres hvor vi kan holde edokumenter utenfor database?

1 SVAR 1
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei! 

Om man sender og/eller mottar mye eDokumenter vil disse etterhvert ta stor plass i databasen ja. Det som hovedsakelig tar plass er vedleggene som blir sendt med EHF'en, altså pdf-vedlegg av fakturaen og eventuelt andre pdf-vedlegg som sendes med. 

Per i dag er det ingen funksjon i Mamut for å arkivere dette og det er heller ikke mulig å holde eDokumentene utenfor databasen. Men jeg kan lage et script til deg som sletter alle vedlegg før en gitt dato. Selve eDokumentene vil da fremdeles bli liggende, men pdf-vedleggene fjernes, og du får dermed frigjort en del plass. 

Om du ønsker dette, vennligst send oss en e-post på support.mamut.no@visma.com, så skal jeg få opprettet og sendt dette scriptet til deg, med instruksjoner om hvordan du kjører det. 

Med vennlig hilsen, 

Lars Johansen