Mine områder
Hjelp
Mamut One
Mamut One Mamut One expand navigation
Anonymous
Ikke relevant

Kan man benytte flere bankkontonummer?

av Anonymous

Jeg deler regnskapet mitt i 2 avdelinger, - og ønsker å benytte ulike bankkontonummer på utgående faktura fra de forskjellige avdelingene. Er det mulig?

3 SVAR 3
Morten Heide
VISMA

av Morten Heide

Hei

OCR innlesing av fil har kun et valg for konto. Så skal forskjellige bankkonto i regnskap brukes må det endres frem og tilbake mellom hver OCR innlesning i innstillinger for OCR.  Det er ikke direkte anbefalt da vi ser at de fleste før eller siden glemmer seg bort og det blir ganske feil.  

mvh,
Morten H
Visma Mamut Support 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Har 2 avdelinger og har ønsker nå å bruke 2 kontoer.

Testet prosjekt-varianten over her og det fungerer jo vedig greit.

Er det mulig å få det til å fungere med kid også?

Ocr-filen må jo isåfall føre innbetalingene til rett konto. Er dette mulig?

Henrik Horn
VISMA

av Henrik Horn

Hei Vegard!

 

Det er ikke direkte støtte for dette i Mamut, men det finnes to metoder som kan vurderes å bruke. 

 

Du har å koble kontonummer til prosjekt, og dermed med prosjektfaktura få med et annet kontonummer:

http://community.visma.com/no/mamut/Produkter/Mamut-One/Supportressurser/Supportartikler-Mamut-Business-Software/Salgsoppfolging/Jeg-onsker-a-benytte-et-annet-bankkontonummer-pa-faktura/

 

Et annet alternativ er at man lager en rapportkode som da hardkoder inn et kontonummer på en bestemt faktura rapport med et print when uttrykk, altså at det nye kontonummeret kommer dersom og så et paramtet som feks Valutatype, avdeling eller noe annet som kan indikere at denne fakturaen skal ha et annet kontonummer. Dersom du ønsker en slik kode må du bestille dette som et konsulentoppdrag fra support. Da kan du sende en e-post til support@mamut.com, med informasjon om hva kontonummeret er, og hva som skal trigge at dette kontonummeret kommer på en faktura. Slikt arbeid faktureres kr 1300,- eks mva per time.

 

mvh Henrik - Mamut Support