Mine områder
Hjelp
Mamut One
Mamut One Mamut One expand navigation
Anonymous
Ikke relevant

Konverteringssporing i nettbutikk Mamut One

av Anonymous

Jeg bruker nettbutikken i Mamut One. Nettbutikken har sine fordeler, spesielt integrasjonen mot produktregisteret, men er ellers ikke helt up to date. To ting som jeg savner sårt er responsivitet (mobiltilpasset nettbutikk), som blir viktigere og viktigere i disse tider med nettbrett og mobiler, og kanskje enda viktigere: konverteringssporing, som viser nettbutikk-kundens vei på internett fram til avsluttet salg. Har Mamut noen planer om å implementere dette i nær framtid?

1 SVAR 1
Morten Heide
VISMA

av Morten Heide

Hei

Nettbutikken til Mamut er det man kan betrakte som en enkel, raskt og rimelig måte å få eksponert seg ovenfor sine kunder via nett. Men den kommer fort til kort ved sammenligning mot dedikerte nettbutikker som i noen tilfeller krever mye arbeid for å få riktig eller som koster en del ekstra.   

Konverteringssporing eller tilsvarende er et viktig verktøy vi vet andre kunder har etterlys. Mamut har dessverre ikke dette eller støtte for tredjeparts vairanter som gjør dette.  Vi har dette som et av flere ønsker liggnende.  Det samme gjelder mobiltilpassning.

Mamut Nettbutikk har ikke vært hovedfokus området de siste årene pga større ønske om annen ny funksjonalitet i tillegg til lovpålagte systemer/funksjoner vi måtte utvikle støtte for.  Det har nok medført at nettbutikkmodulen er noe utdatert på visse områder. 
Slik prioritering virker sannsynlig at nok vil vedvare enn så lenge.  

Så om det er nødvendig med funksjonalitet i nettbutikken som Mamut da ikke støtter, finnes det tredjeparts utviklere av nettbuitikk med integrasjon mot Mamut. Kan være de støtter det.  Hvordan det/den fungerer i detalj må man ta med leverandøren. Men f.eks. Magento (www.magento.com) virker til å ha en bra nettbutikk. På den måten slipper man den store jobben med å bytte hele regnskapssytemet, som vi vet mange er veldig fornøyd med og håper også du er.


mvh,
Morten H - Mamut Support