Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Kundekort - EHF

av Anonymous

Vi har Mamut og når jeg oppretter nye kunder og de ønsker faktura som EHF så får jeg ikke det til. Etter å ha lagt inn all info om kunden og trykket for EHF, og til slutt lagre kunden så når jeg da skal lage en ordre kommer det ikke opp "jordkloden" (symbolet som sier at det er EHF). Må det gå en vis tid fra vi oppretter kunden til vi kan fakturere EHF? Det forekommer også at kunder som er lagt inn med EHF tidligere plutselig ikke kommer opp som det ved neste fakturering. Dette er veldig frustrerende. Håper noen kan hjelpe.

1 SVAR 1

av Turi M Sorensen

Hei

Såvidt jeg kan se, så fungerer synkroniseringen som den skal mellom Mamut lokalt og mamut Online.
Om du ikke får opp globus på de ordrene du legger inn, så kan det ha 2 årsaker.

1)
at du opprettet ordren før du markerte kunden som EHF-mottager. Avhukningen om at de skal ta imot edokumenter har ikke tilbakevirkende kraft på eksisterende ordrer.
Du må da åpne ordren, gå inn på fanekortet diverse og velge Format: e-dokument. Når du lagrer ordren skal globusen dukke opp, og du kan fakturere som EHF

2)
AutoInvoice har "falt ut"/blitt deaktivert i forbindelse med stopp i synkronisering eller oppdatering. 
løsningen blir da å logge deg inn i Mamut Online, og reaktivere Visma Autoinvoice (deaktivere, så reaktivere). Om du da restarter Mamut skal globusen dukke opp (sett at alle innstillinger er korrekte på kunde/ordre)

Mvh
Turi M. Sørensen
Senior Support Konsulent
Visma Mamut AS