Mine områder
Hjelp
Anders Kringsjaa
CONTRIBUTOR ***

Mamut klarer ikke koble seg til server fra arbeidsstasjon

av Anders Kringsjaa

Hei.

 

Vi har en dedikert server som det har vært mye "lappearbeid" på fra to forskjellige leverandører av nettside som har hatt hver sin webshop-sync.  Serveren har fungert helt fint over en periode igjen nå, men nå får vi kun kjørt mamut fra selve serveren.

 

Brukerguidene jeg har funnet for disse temaene her er for gamle og foreslåt å sjekke config i sql. Denne funksjonaliteten er fjernet med siste win10 oppdatering. Jeg har slått av firewall i windows og fjernet panda fra alle maskinene nå, men det ser ikke ut til å hjelpe.

 

Jeg får tilgang til filene som er delt fra serveren via win utforsker fra alle klientmaskiner.

 

Jeg har sendt inn uttallige databasekopier

 

Jeg har kjørt forskjellige script som skulle ordne opp i problemene

 

Jeg har sendt inn loggfiler på diverse prosesser

 

Ingenting har hatt noen varig effekt om det har hatt effekt i det hele tatt.

 

Vurderer å ta en backup av databasen fra server og formatere hele maskina for å sette opp igjen alt på nytt hvis dere ikke har noen tips til hva som kan bedre dette på en enklere måte?

 

Legger ved det jeg har fått av feilmeldinger i dag ved forsøk på å åpne mamut på en klientmaskin.

 

Nevner også at på en av maskinene i nettverket har det fungert å koble seg til serveren i 5-10 minutt før det dukket opp feilmelding, men ikke på de to andre.

 

 

3 SVAR 3
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous (Oppdatert ‎26-09-2018 08:23 ( )

Hei,

Takk for din henvendelse.

 

Ut fra din beskrivelse har vi bruk for mer informasjon i form av loggfiler fra deres system.

Gå til mappen C:\Program Files (x86)\Microsoft SQL Server\MSSQL11.MAMUT\MSSQL\Log og kopier ut alle filene med navn Errorlog

Gå så til mappen C:\Program Files (x86)\Microsoft SQL Server\110\Setup Bootstrap\Log og pakk ned hele innholdet av mappen til en fil. 

 

Deretter gå til: 

 http://cdl.mamut.com/BIN/Support/MBS_Log_Files/Setup_MBS_Log_Files.msi og klikk på Installer.

 

Det vil nå installeres et program som samler alle Mamuts loggfiler til en fil. Denne skal lastes opp via vår opplastingsside.

Programmet vil automatisk starte når installasjonen er gjennomført. Klikk så på Get Log Files. Programmet vil nå lete etter loggfiler og samle disse i en fil. Denne fil lagres på ditt skrivebord med navnet Mamut_Log_Files.MamutLogs

Klikk på Close. Programmet lukkes. 

Legg til alle filene som vedlegg i epost og send den til support@mamut.com.

 

Filene kommer direkte til oss også kontakter vi deg så raskt som mulig. 

 

 

Anders Kringsjaa
CONTRIBUTOR ***

av Anders Kringsjaa

Nå har jeg byttet disk i serveren og satt opp win 10 + mamut på nytt. Har lagt inn igjen siste sikkerhetskopi av mamutdatabasen, men vi får fortsatt ikke tilgang til mamut fra noen av klientmaskinene.

 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei igjen, 

Jeg ser du er allerede i dialog med våre teknikere i en supportsak, derfor er det viktig at vi tar hele kommunikasjonen via supportsaken sånt vi unngår misforståelser.