Mine områder
Hjelp
Mamut One
Mamut One Mamut One expand navigation
Morten Granerød
CONTRIBUTOR *

Mamut one , sikkerhetskopiering

av Morten Granerød

Innstilling for å lese sikkerhetskopiering står på adobe. Er dette riktig og hva skal det stå på ?

Skal også overføre data til ny PC.

3 SVAR 3

av Anders Johansen

Hei,

Du trenger ikke tilknytte noe standardprogram til .MBSB filene, det er kun Mamut som skal trenge å åpne de gjennom veiviseren for sikkerhetskopiering.
Hvis du likevel vil åpne de kan du bruke f.eks. WinZip eller WinRAR.

Når får du opp denne meldingen og kunne du lagt ved et skjermbilde av den?

/Anders


Med vennlig hilsen,
Anders/Mamut
Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og Godta som løsning hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community 🙂
Morten Granerød
CONTRIBUTOR *

av Morten Granerød

Hei.

Takk for svar.

Hvilket program skal jeg sette inn istedet for Adobe ?

Har prøvd å flytte over data til ny pc , men får opp melding om at ny pc ikke kan lese disse dataene

 

Morten

av Anders Johansen

Hei,

Sikkerhetskopiene får du ikke åpnet i Adobe, du må bruke et program som kan håndtere komprimerte mapper dersom du vil se hva som er inne i de.

Om Adobe er tilknyttet filformatet .MBSB, så gjør ikke det noe, da er det bare å endre hva som er standardprogram for denne filtypen i Windows.

Det skal uansett ikke være nødvendig å åpne de i andre programmer, da de i utgangspunktet kun er ment for å åpnes gjennom Mamut om det skulle være behov.

Her kan du se hvordan du kan overføre Mamut til en ny PC:
https://community.visma.com/no/mamut/Produkter/Mamut-One/Supportressurser/Supportartikler-Mamut-Business-Software/Installasjon-og-oppdatering/Hvordan-flytte-data-fra-en-PC-til-en-annen/

Mvh
Anders 


Med vennlig hilsen,
Anders/Mamut
Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og Godta som løsning hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community 🙂