Mine områder
Hjelp
Jan - Marcin Buslowicz
CONTRIBUTOR ***

Nettbutikk - automatisk godkjening av nye brukere - NEI ;(

av Jan - Marcin Buslowicz

Hei,

Jeg oppdaget at hvem som helst kunne opprette ny bruker på websiden vår og se priser uten at jeg har godjkent dette!!!

Dette var da mulig når under nettinstillinger valge sto på log inn ved kassen.



Under instillinger så kan man velge å låse nett butikken.
og da kan du velge om ny bruker blir godkjent automatisk eller om eieren vil godkjenne den først. Den er grei. Men da kan ikke alle se produktene!

Men jeg ønsker at alle kan se mine produkter. Men kun se priser etter at man har logget seg inn.

Jeg ønsker ikke at hvem som helst som lager ny bruker blir godkjent med enn gang!!

Under innstillinger ``Log in ved kasse`` kan man sette opp slik at ny bruker blir IKKE godkjent automatisk?

Vårt firma driver med engros handel og ikke detaliesalg.

Vennlig hilsen

Jan

3 SVAR 3
Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Det stemmer - det er ikke noe valg for manuelt å godkjenne brukere om du velger pålogging i kassen, så det er en feature vi da må vi legge inn et ønske om til utviklingsavdelingen vår. Litt usikker på hvordan du tenker at 2 internettadresse skal løse dette, dog.

Mvh

Turi M. Sørensen
Senior Support Konsulent

Mamut Support  

Jan - Marcin Buslowicz
CONTRIBUTOR ***

av Jan - Marcin Buslowicz

Hei,

Takk for svaret.

Det du beskriver er jeg klar over. 

 

vennligst gå in på siden min

janpol.mamutweb.com

og klikk på nettbutikk. Du kommer ikke in og du kan ikke se produktene.

Om jeg skifter innstillingene til "Pålogging i kassen"
Så vil du kunne komme in til nettbutiken og se mine produkter.Du vil IKKE kunne se priser før du logger deg in. Det er flott!

Men om du er ny bruker og oppreter ny bruker vil du uten at jeg godkjenner deg. Du vil bli godkjent automatisk og du vil se priser.  Dette kan jeg ikke ha!

Det som mangler under innstillingene under "Pålogging i kassen" å ha mulighetten til å velge "Godkjenning av nye brukere"

I dag blir nye brukeren godkjent automatisk, dete kan jeg ikke ha siden jeg selger ikke til privatpersoner. Jeg ønsker at privatperoner kan se alle våre produkter men ingen priser.

Finnes det noen andre utveier en å ha 2 internettardesser for å løse dette?

Hilsen
Jan

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Om du ønsker innlogging til nettbutikken, og at du selv skal godkjenne brukere som registrerer seg, så må du definere dette i nettstedsinnstillingene.

Se forøvrig hjelpefilen vedrørende å sette passord for innlogging til nettsted:
http://help.mamut.com/NO/mhelp/201/ecommerce/website_settings/websitesettings_password.htm

 

Mvh

Turi M. Sørensen
Senior Support Konsulent
Mamut Support