Mine områder
Hjelp
Mamut One
Mamut One Mamut One expand navigation
christina spantell
CONTRIBUTOR *

Nullstille a melding

av christina spantell

Jeg har klart å sende inn to a meldinger for for august hvorav den ene skulle være for september. Når jeg skal hente betalingasinformasjon nå så er september tom. Hvordan retter jeg dette ?

1 SVAR 1
Morten Heide
VISMA

av Morten Heide

Hei

Det kan skyldes flere ting basert på din beskrivelse.  Du nevner i tittelen "nullstille", men sier ikke noe om du faktisk har gjort det eller skal gjøre det. Ei heller hva du har gjort utover å sende 2 a-meldinger i August, der den ene ikke skulle vært der. 

Du kan ikke sende en a-melding som tilhører en måned på en annen.  For du får bare med deg lønnsinnhold som tilhører måneden du sender inn. Ergo har du sånn sett bare sendt inn August to ganger.  September er uberørt.  Man kan sende så mange  a-meldingen man vil for en måned.  Men så lenge man bruker Mamut, er det viktig at alle tidligere sendte for samme måned er erstattet av nyeste a-melding, da kun en a-melding pr måned skal telle.  Nullmeldinger er riktignok unntaket. De er aktive, men er jo null.

Så om du har sendt en a-melding for august, og så en ny som erstattet den. Selv om de er identiske, er ingen ting galt skjedd.
Men erstatter ikke den siste den første, har du to aktive samtidig. Da har du rapportert inn dobbelt, og kan bli krev betalt dobbelt skatt osv om man ikke retter det.  
Har du dobbelt, må du sende nullmelding for den av de to (typisk eldste) du vil fjerne :
https://community.visma.com/no/mamut/Produkter/Mamut-One/Supportressurser/Supportartikler-Mamut-Business-Software/Lonn-og-personal/A-melding-innsending-av-Nullmelding/

Og alt dette trenger ikke ha noe med at betalingsinformasjonen din er tom. Det igjen kan komme av at du ikke har husket å gjørt del 3 av 3 ved a-melding, som er å hente tilbakemelding. Eller bare hentet for den ene måneden.  Eller at du har nullstilt og gjort mye frem og tilbake slik at Mamut har blitt "forvirret" og gir feil tall. 
Da kan du bestillle A06 på Altinn portalen og se på den i stedet.

Hvis du ikke finner ut av dette, er det nok best du tar direkte kontakt med vår support avdeling :
815 55 470, support@mamut.com eller via Mamut supportsenter i ditt Mamut program.


mvh,
Morten H - Visma Mamut Support