Mine områder
Hjelp
Mamut One
Mamut One Mamut One expand navigation
Anonymous
Ikke relevant

PC-krasj

av Anonymous

Jeg har fått inn en krasjet PC fra en Mamut-kunde som er desperat etter hjelp. Windows lar seg ikke starte, men jeg klarer å redde ut filene til kunden. Kunden har en annen PC tilgjengelig og vil installere Mamut på den. Hvilke mapper og filer må overføres til den nye PCen for å redde regnskapet? Er det noen spesiell prosedyre eller bare å flytte og åpne filene på den nye PCen?

1 SVAR 1

av Anders Johansen

Hei,


For å få tilbake dataene må det leses tilbake en sikkerhetskopi fra den gamle maskinen.
Sikkerhetskopiene blir lagret i et format som heter .mbsb, så du kan søke etter dette blant filene.

Finner du en slik fil kan du installere Mamut og lese tilbake denne, slik at alt som var i Mamut på tidspunktet den ble tatt vil bli tilgjengelig igjen.

Følg da veiledningen fra steg 3 her:
https://community.visma.com/no/mamut/Produkter/Mamut-One/Supportressurser/Supportartikler-Mamut-Business-Software/Installasjon-og-oppdatering/Hvordan-flytte-data-fra-en-PC-til-en-annen/

Om kunden ikke har utført sikkerhetskopier kan vi se på mulighetene for å rekonstruere en ut ifra de dataene som er tilgjengelig på kunden sin maskin. Skulle dette være tilfellet så ta kontakt med oss på telefon 815 55 470 for mer info.


Mvh
Anders 


Med vennlig hilsen,
Anders/Mamut
Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og Godta som løsning hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community 🙂