Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Permisjonstrekk pr dag

av Anonymous

Hei

Jeg var på kurs med Jørn Karlsen i Stavanger. Der fikk jeg vite at jeg kunne lage en lønnsart permisjonstrekk pr dag. Vi har 2 stk som er i pappapermisjon deltid.

Jeg har laget denne lønnsarten. se vedlegg

Men jeg får den ikke til å virke i lønnskjøringen pga får ikke lagt inn antall dager permisjon. Hva har jeg gjort feil, eller har jeg helt missforstått.

Med vennlig hilsen

ELisabeth Frøyland

1 SVAR 1
Godkjent løsning
Morten Heide
VISMA

av Morten Heide

Hei

Er det slik å forstå at du ikke får redigert antall på lønnslinjen i lønnsregistreringen. 
Skjermbilde du la ved viser at du har huket av for antall, som skal bety at man får lov til dette.  Men pass på at du opprettet lønnsarten på en dato som er samme dag eller før du har angitt lønnskjøringsdatoen.  For endringer på lønnsart er det vi kaller historisk.

Trykk på fil - systemdato og sett datoen midlertidig til f.eks. dagen før du har angitt lønnskjøringsdato på lønnskjøringen.
Gå så inn på vis - lønn - lønnsart og se om det fortsatt er avhuket for  antall.  Hvis nei, sett på.
Endrer du da systemdato tilbake til i dag. Starter om lønnsregistreringen og legger inn lønnsarten på nytt (slett oppføringen om den ennå er der), så bør du kunne endre det.  

Håper det går bra.

mvh,
Morten Heide
Visma Mamut Support