Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Rabatt på innkjøp

av Anonymous

Hei.

Ser at det har vært noen tråder vedrørende dette uten at jeg klarer å finne svaret.... (Mamut)

Spørsmålet er:

På produktkort er det lagt inn en innkjøpspris og en rabatt fra leverandør. Eksempel  kr 100 rabatt 50 % gir en innkjøpspris på kr 50,-.   I systemet gir det en innkjøpspris på kr 100,- og ikke 50,-   Dvs at DB/DG blir negativ i prislisten ?   Hvorfor tar ikke systemt hensyn til denen rabatten i prisen ?

MVH 

Dag

4 SVAR 4

av Øystein Rambøl

Rabatt som legges inn under fanen leverandør vil kun komme med i innkjøp når dere legger inn dette produktet på et innkjøp med denne leverandøren.

 

Denne rabatten vil ikke tas hensyn til om dere har satt at priser skal oppdateres ved bokføring av innkjøp men den rabaterte prisen vil komme inn som innkjøpspris på lagerbevegelsene inn.

 

Om dere har satt at grunnlagt for kostpris skal være innkjøpspris vil denne rabaterte innkjøpsprisen på lagerbevegelsene brukes som grunnlagt for kostpris også.

Vær oppmerksom på at kostprisen da bare blir "satt" etter at en ordre er levert slik at lagerbevegelsene ut er linket til de som kom inn.


--
Med vennlig hilsen
Øystein Rambøl
Senior Supportkonsulent
Visma Mamut AS

av Lisa Rognerud

Hei Dag Aksel, 

 

Beklager så mye for sent svar!

 

Dette er diskusjonstråd for Visma Website/Webshop.

Jeg kan flytte spørsmålet ditt til riktig forum, men vil bare dobbeltsjekke hvilket program du bruker.

Er det Mamut One?

 

Hører fra deg.

 

Med vennlig hilsen,

 

Lisa Rognerud

Visma Mamut Support

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei.

ja det er Mamut One 🙂 

av Lisa Rognerud

Da overfører jeg denne videre til diskusjonstråden til Mamut OneSmilefjes glad

 

Med vennlig hilsen,

 

Lisa Rognerud
Visma Mamut Support