Mine områder
Hjelp
Mamut One
Mamut One Mamut One expand navigation
Anonymous
Ikke relevant

Rapportering mangler inntektsmottager Altinn

av Anonymous

Hei

Har en liten utfordring.

Vi har i mai hatt 3 honorarpersoner.  2 av dem får vi tilbakemelding i a-meldingen om at ikke er motattt. Har åpent arbeidsforhold.

Men på tilbakemeldingen i fra Altinn så er arbeidsgiverbeløpet riktig , så på et eller annet vis så har de blitt registrert tror jeg. 

Den ene honorarpersonen som gikk greit var kodet med honorarperson mens de andre var kodet med ord. arbeidsforhold. har d noe å si? jeg rettet det , men feilen kom fremdeles.

jeg har brukt kode 151 honorar. Instilling for a-melding har vært Inntekt-Kontantytelse.Ikke skattepliktig inntekt.  (Disse beløp er under grensen for skatteplkt.)

 

Har dere noe svar på hvordan dette kan skje og hvordan det kan rettes opp?

 

Knut

Solborg FHS

2 SVAR 2
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Takk for svar

Det var d som var problemet. Fungerer nå.

Jeg sjekker av og til på Mamut (hos meg på regnskapssystemet) om d er noen nye oppdateringer og

jeg får alltid til svar at det er det ikke. Jeg vet nå at jeg må sjekke på mamut.no

om det er noen nye oppdateringer. 

Takk skal du ha

 

mvh

Knut

Morten Heide
VISMA

av Morten Heide

Hei

"Ikke skattepliktig inntekt" skal kun brukes for inntekter under oppgavepliktig grense for bl.a. veledige organisasjoner.  Og den må ikke brukes under noen omstendigheter om du har versjonsnummer lavere enn 19.1.1188(som er nyeste i skrivende stund). For der fungerer den ikke korrekt og du får veldig lett EDAG 108 feil på ansatte.

Her finner du nyeste versjon for oppdatering:
https://community.visma.com/no/mamut/Produkter/Mamut-One/Last-ned-nyeste-versjon/

Så sørg for at du har nyetste utgave om du skal bruke nevnte kode og det samtidig er snakk om lønn under oppgavepliktig grense da det ikke blir med i A-meldingen.  Og hvis nei, velg annen a-meldingskode. Skatteetaten kan svare på hva som da er rett om du er usikker.

Og så send ny a-melding for aktuell måned.

Hvis videre probleme, anbefales at du kontakter oss direkte på support@mamut.com 

mvh.
Morten H
Visma Mamut Support