Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Remittering

av Anonymous

Hei,

Vi har dette året begynt med Autoinvoice og remittering. Men nå ser vi til stadighet at inng. faktura står ubetalte. Vi går inn på fakturaen og der står "sendt til remittering", men de ligger ikke i nettbanken.

Vi har flere firma som vi fører regnskapet til, og feilen går igjen i alle. Har til og med opplevd at det er to faktura til samme firma, med samme dato, og den ene går fint, og den andre ligger ikke i nettbanken.

Noen som kjenner til dette?? Ligger feilen hos oss/Mamut eller er det nettbanken?

Mvh Laila

2 SVAR 2
MaciejA
VISMA

av MaciejA

Hei,

 

Hvis bilaget ligger i reskontroen med status "Sendt til remittering" så må den ligge også i en generert fil.

 

Det blir dessverre ikke mye vi kan undersøke her da vi ikke har support på eller tilgang til våre kunders nettbank.

 

I teorien kan det være slik at det har blitt laget en remitteringsfil som ikke har blitt lastet opp i nettbanken, eller noe har gått galt teknisk i nettbanken.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei - kollega av trådstarter. Remitteringene er OK i nettbanken, vi har vært i kontakt med serviceavdeling og fått bekreftet at de ikke finner noen feiler der og at problemet må ligge i filoverføringen.

Vi har etter dette begynt å skrive ut filen før oversending i tilfelle det skjer igjen slik at vi kan kontrollere filen for evt. feiler. Selvfølgelig har det ikke skjedd feiler i det siste, men vi holder et våkent blikk på det og sjekker alle filer før og etter innsendelse til nettbanken, samt at alle betalinger er kommet med i forsendelsen og går til forfall i banken. Mye ekstra arbeid, og håper vi får en feil igjen slik at vi kan finne ut av problemet. Visst ikke Mamut har problem og nettbanken ikke har problem, er det eneste jeg kan tenke det må være er menneskelig feil, men skjønner ikke helt hvordan det kan ha skjedd. Må være at filoverføringen til nettbank ikke blir foretatt etter at den er sendt fra Mamut til fil på PC, så blir den glemt og slettet som gammel neste gang jeg overfører filer. Men rart at det skjer bare med enkle filer og ikke hele pakker med filer da. Mystisk er det, men håper vi finner ut av det.