Mine områder
Hjelp
Mamut One
Mamut One Mamut One expand navigation
Anonymous
Ikke relevant

Skydrive Pro - får ikke opprettet område

av Anonymous

Jeg er administrator for O365, og får selv tilgang til Skydrive Pro, men ingen andre brukere får tilgang når de klikker på linken øverst på den blå linjen. Meldingen som kommer er:

There has been an error creating the personal site. Contact your site administrator for more information."

Jeg har lest meg opp, men forklaringene fra Microsoft er så dårlige at jeg finner ikke ut hvordan jeg fikser dette. Det har sannsynligvis noe med gammel og nye sharepoint å gjøre.

1 SVAR 1
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei Jarle!

Du har nok rett i at dette har med gammel og ny versjon av SharePoint å gjøre. Jeg foreslår at du forsøker å oppdatere den private SharePoint (my-sharepoint) til 2013. 

Logg inn på portal.microsoftonline.com, og gå til Admin->SharePoint. Sett en hake ved Site Collection *my-Sharepoint*. Dette kan være litt vanskelig å få til. Prøv å først markere den øverste boksen slik at alle blir markert, og fjern så haken på de øvrige:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Klikk så på "Upgrade" i menyen på toppen, og velg så "Site Collection Upgrade Settings". Klikk så på "Link to upgrade page" Nå skal du bli sendt til en side hvor du kan starte oppgraderingen. 

Det kan for øvrig være verdt å oppdatere hovedsiden deres på SharePoint ved anledning også, da det er en del forbedringer i 2013-versjonen. 

Mvh, Lars Johansen