Mine områder
Hjelp
Mamut One
Mamut One Mamut One expand navigation
Anonymous
Ikke relevant

Tilbakestilt windows 10 og mistet Mamut tilgang

av Anonymous

Hei.

Etter å ha tilbakestilt windows 10 pga. at windows startknappen sluttet å virke, mistet jeg Mamut One. Hadde ingen mulighet til å ta en sikkerhetskopi da pc var ubrukelig pga. feil med startknappen. Etter tilbakestilling av windows, lastet jeg ned Mamut på nytt og skulle installere, men da fikk jeg følgende valg:

- Registrere full versjon (mangler lisensnummer)

- Installere evalueringsversjon, (ikke aktuelt)

- Koble meg til en eksisterende flerbrukerinstallasjon, (ikke aktuelt)

- Tilbakekopier sikkerhetskopi, (mangler sikkerhetskopi)

Jeg må også nevne at sikkerhetskopiering ble utført med jevnlige mellomrom og dataene ble lagret på MAMUT ONLINE BACKUP / MAMUT TEAMWORK, sist i begynnelse av mai 2016.

Problemet mitt er at jeg ikke får installert MAMUT og at jeg mengler sikkerhetskopi.

Håper at dere kan hjelpe medg med dette her!?

 

 

 

 

1 SVAR 1

av Anders Johansen

Hei,

Mamut har du installert, men du må da velge å tilbakekopiere en sikkerhetskopi.
Gjør deretter følgende:

 

  1. Veiviser for tilbakeføring av sikkerhetskopi åpnes (Mamut DataTools). Klikk Neste.
  2. Velg å tilbakekopiere en Ekstern sikkerhetskopi, og legg inn filbane til hvor sikkerhetskopien ligger. Klikk eventuelt den grå knappen med tre prikker for å bla deg frem til sikkerhetskopien. Klikk Neste.
  3. Klikk Neste på nytt.
  4. Merk av for at Jeg har lest og forstått advarselen ovenfor, og klikk Neste.
  5. Når tilbakekopieringen er gjennomført, vil du komme til et nytt vindu som viser detaljene rundt tilbakekopieringen. Klikk påFullfør.
  6. Klikk Avslutt for å lukke veiviseren.
  7. Start Mamut Business Software, og logg inn med brukernavn og passord.

Hvis du har lagret sikkerhetskopier på Mamut Online Backup så kan du laste ned den nyeste derifra og tilbakekopiere denne.

Her kan du installere Mamut Online Backup:
https://onlinebackup.mamut.com/mob4setup.exe

Her kan du se hvordan du henter opp filer/sikkerhetskopier (se nederst i artikkelen for fremgangsmåter):
http://help.mamut.com/no/onlinebackup/rtm/online_backup/recovery/recovery_history_concept.htm

 

Mvh
Anders 


Med vennlig hilsen,
Anders/Mamut
Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og Godta som løsning hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community 🙂