Mine områder
Hjelp
Mamut One
Mamut One Mamut One expand navigation
Anonymous
Ikke relevant

Tilkobling til Altinn gir feilmelding - virket tidligere

av Anonymous

Jeg har installert versjon 18.2, og prøver å gå inn på Regnskapsinnstillinger-Modulinnstillinger-Altinn for å forberede A-melding, og får bare meldingen: Klarer ikke å kommunisere med Service. Could not establish a trust relationship for the SSL/TLS Secure channel with authority 'altintegration.mamut.com'. Dette har virket tidligere.

Hva gjør jeg?

1 SVAR 1

av Stian Sundtjønn1

Hei!

Feilmeldingen "Could not establish trust relationship for the SSL/TLS secure channel with authority 'altinnintegration.mamut.com'.

Vi ønsker at dere prøver å åpne nettleseren og gå til denne url´en:
https://altinnintegration.mamut.com/frontservice.svc

Da skal dere komme til en side som heter "Service" med teksten "This is a Windows© Communication Foundation service." osv....

Fungerer det? Hvis ikke, hvilke eventuelle feilmeldinger eller sikkerhetsvarsler får dere her?

Dere kan også sjekke hvis det er huket av for Internet Explorer Enhanced Security Configuration (Control Panel – Add or Remove programs – Add/Remove Windows Components). Fjern haken og prøv igjen og se hvis det nå fungerer. Denne innstillingen mener våre tekniker kan påvirke.

Sjekk også at Update Root Certificates er avhuket (Control Panel – Add or Remove programs – Add/Remove Windows Components).

Hvis det fremdeles ikke fungerer kontakt oss igjen på support@mamut.com med svar på spørsmålene over med hva som er gjort.

Med vennlig hilsen
Stian - mamut Support