Mine områder
Hjelp
Mamut One
Mamut One Mamut One expand navigation
Anonymous
Ikke relevant

Treg Mamut når jeg oppretter ordrer med strukturvarer

av Anonymous

Alle produktene vi selger er satt sammen av inntil 20 komponenter som ligger i varelageret i Mamut. Når jeg oppretter en ordre og velger produkt bruker mamut mellom 20 - 30 sekunder for å hente frem produktet før jeg kan fortsette. Dette er et stort problem når man oppretter ordrer som inneholder mange produkter.

Likeså når man endrer leveringsdato eller skal skrive ut ordren tar det uforholdsmessig lang tid før Mamut har gjort de nødvendige beregningene og man kan gå videre.

Har vært i kontakt med support flere ganger, og det eneste de kan foreslå er å oppdatere serveren til 2008 express, men hva hjelper det når jeg allerede har den installert?

Finnes det noen måte å øke hastigheten på operasjoner som programmet utfører, eller er jeg dømt til å hente en kopp kaffe mellom hvert tastetrykk?

1 SVAR 1

av Øystein Rambøl

Store strukturer, spesielt strukturer med understrukturer kan dessverre kreve en del prosessering som treger ned Mamut. Endring av leveringsdato aktiverer også en rekalkulering av varelinjer som igjen på virkes av dette.

Det å oppgradere fra SQL 2005 Express til SQL 2008 Express vil sannsynligvis ikke gjøre noen endring.

Her er en artikkel med generelle hastighetstips for Mamut: http://community.visma.com/no/mamut/Support/Sok-i-supportarkivet/Supportartikler/Support-Artikler-Mamut-Business-Software/Administrator/Hvordan-oke-hastighet-i-Mamut-Business-Software/

 


--
Med vennlig hilsen
Øystein Rambøl
Senior Supportkonsulent
Visma Mamut AS