Mine områder
Hjelp
Mamut One
Mamut One Mamut One expand navigation
Anonymous
Ikke relevant

Utskrift av bestilling, PDF

av Anonymous

Hei, har en bruker som ikke får skrevet ut til PDF (prosjekt - innkjøp - bestilling utskrift - PDF - firmarapport)

Får beskjed om filplassering, trykker ok og Mamut henger. (må tvinge avslutting)

Dette fungerer hos andre brukere.

 

Mvh

Jørgen

 

9 SVAR 9
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Det har vært mye problemer ifm utskrifter og siste versjoner av Mamut. Det blir fort krøll med Mamut Virtual Printer, så veiledningen om rettigheter må følges. Det er også lurt å slå av slik at Windows ikke selv bestemmer hva som er standardskriver, dette skaper fort hodebry dersom f.eks. standardprinteren går tom for papir.

av Anders Johansen

Hei,

Takk, da ber jeg teknisk kontakte deg der.

Hvis du har oppdatert til nyeste versjon så skal lav sats ligge inne.

Merk at den legger seg til nederst blant satsene dine, den erstatter ikke den som ligger der fra før av.
Om du har sett i nedtrekkslisten for MVA så sørg for at du blar deg helt ned i denne.


Mvh
Anders


Med vennlig hilsen,
Anders/Mamut
Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og Godta som løsning hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community 🙂
Bernhard Myrvold
CONTRIBUTOR ***

av Bernhard Myrvold

Hei, Her er min mail adresse: bernhard.myrvold@gmail.com

Fant en feil til i dag. MVA lav sats er ikke oppdartert til 10% ??

mvh Bernhard

 

av Anders Johansen

Hei,


Jeg er dessverre usikker på hva dette kan komme av.
Kunne jeg fått mailadressen din slik at jeg kan sette deg i kontakt med teknisk hos oss så vi får rettet begge problemene?


Mvh
Anders 


Med vennlig hilsen,
Anders/Mamut
Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og Godta som løsning hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community 🙂
Bernhard Myrvold
CONTRIBUTOR ***

av Bernhard Myrvold

Hei igjen

Har då installert siste versjon igjen med hjelp av reperasjon installasjon. Det hjelp ikke. Finner fortsatt ikke Mamut Virtual Printer X i mitt skriver oppsett.  Får også opp en feilmelding når jeg bruker Mamut Community gjennom desktop'en i programmet. se vedlegg.

denne feilmelding har jeg fått i den siste tiden når jeg bruker Mamut Community gjennom Mamut programmet. fungerer fint når jeg logger meg inn gjennom web leser.

av Anders Johansen

Hei,

Last ned og installer siste versjon av Mamut på nytt.
Når du installerer velger du å reparere installasjonen, da vil den bli lagt inn.

Du kan laste ned herifra:
https://community.visma.com/no/mamut/Produkter/Mamut-One/Last-ned-nyeste-versjon/Oppdatering-av-eksisterende-Mamut-installasjon1/Oppdater-til-siste-versjon-av-Mamut-One/

Mvh
Anders 


Med vennlig hilsen,
Anders/Mamut
Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og Godta som løsning hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community 🙂
Bernhard Myrvold
CONTRIBUTOR ***

av Bernhard Myrvold

Hei, jeg har oppdatert til Windows 10 og då har Mamut Virtual Printer X forsvundet fra printer oppsettet. Hvordan får jeg den tilbake installert.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei, dette fungerte helt fint, takker 🙂

av Anders Johansen

Hei,

Dette høres ut som et problem med Mamut Virtual Printer.

Følgende fremgangsmåte bør løse dette problemet:

  1. Gå til Kontrollpanel – Enheter og skrivere i Windows.
  2. Høyreklikk på Mamut Virtual Printer X og velg Skriveregenskaper (Printer Properties).
  3. Velg Porter (Ports).
  4. Sjekk at skriveren er satt til å bruke porten NUL:. Om den ikke bruker denne porten, velg denne i listen.
  5. Dersom porten NUL: ikke finnes, klikk på knappen Legg til port (Add Port).
  6. Velg Lokal port (Local Port) og klikk Ny port (New Port).
  7. Skriv inn navnet NUL: og klikk OK.
  8. Klikk Lukk (Close).
  9. Velg å bruke den nye porten for skriveren og klikk Bruk (Apply).
  10. Klikk OK og prøv å skrive ut til PDF fra Mamut.

Her kan du se en video av hvordan dette gjøres:
https://community.visma.com/no/mamut/Produkter/Mamut-One/Supportressurser/Supportvideoer/Mamut-Virtual-Printer---Mamut-henger/

 

Mvh

Anders - Mamut Support 


Med vennlig hilsen,
Anders/Mamut
Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og Godta som løsning hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community 🙂