Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Veien videre med Mamut

av Anonymous

Hei,

er det noen vei videre med Mamut, eller er dette programmet i ferd med å avvikles?
Mangler en masse funksjoner som andre systemer nå har fått.

Når jeg har sett på endringer/oppdatering siste 12 mnd er det ikke mye som skjer.

Greit å få vite om man man "satser" eller ikke på Mamut slik at vi kan begynne å planlegge for noe annet fremover.
Eksempel lisensieringen er helt ikke corona vennlig for oss med 2-3 pc'er og kjører på lokal server hvor lisens er låst til MAC adresse. Burde ha vært antall brukere pålogget samtidig dette er ett av våre største irritasjonsmomenter. 

5 SVAR 5
Atle Johansen1
CONTRIBUTOR *

av Atle Johansen1

Dette var jo ikke akkurat et betryggende svar for alle oss som ønsker å ha dette lokalt og ikke i skyen. Vi betaler fortsatt en lisensavgift som ikke går ned i pris, selv om utviklingen har stoppet opp, og kun nødvendige oppdateringer blir gjort i systemet. Det er sikkert flere enn meg som ønsker å ha databasen og mulighetene dette gir lokalt og ikke ha alt mulig i sky baserte tjenester over alt. Selv om dette nå en god stund har vært det store.

 

Svaret viser også liten respekt for oss som har Mamut One, og som har hatt dette i mange år. Bare å flytte, på tide at dere flytter over til en annen tjeneste. Greie er at det er dere som tvinger brukere til å flytte over selv om vi kanskje ikke vil eller ønsker den type løsning, men er veldig godt fornøyde med løsningene vi har i dag. Dere burde ha litt mer respekt og ydmykhet for deres brukere og kunder gjennom mange år.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Jeg er så enig med denne kunden.  Nå strever jeg med å finne rett mva % for et salg. Iflg info fra vår revisor skal det beregnes 6% på et salg (Sitat hentet fra info: Dette gjelder imidlertid ikke for hotellvirksomhet mv. som må avgiftsberegne lokalleien med 6 % (12 % fra 01.10.21) mva)  - men 6% er ikke noen option i vår versjon. Jeg har ikke fått noen mld om ny versjon, men lastet for sikkerhets skyld ned siste versjon og finner fortsatt ikke 6% utg mva.

av Line Salvesen

Hei Sigrid,

 

Her ser du hvordan du får 6% mva i Mamut: https://community.visma.com/t5/Brukertips-i-Mamut-One/Hvordan-endre-fra-12-til-6-mva-for-lav-sats-mv...

 

Mvh Line Salvesen

Senior supportkonsulent, Mamut support

Stig Axel Schibbye
CONTRIBUTOR **

av Stig Axel Schibbye

Hei, Robert, og dere andre i samme situasjon: Vi har en felles utfordring med at Mamut (i praksis) er "nedlagt". Visma vil "tvinge oss" over på Tripletex. Dessverre er det slik for mange av oss at Tripletex ikke løser de utfordringene Mamut løste. Jeg oppfordrer alle som sliter med å finne ut hva de skal gjøre (for Mamut MÅ man forlate om man skal ha nye funksjoner) å delta i diskusjonen om hva som er mulig løsning i fremtiden. Det KAN være at svaret er Tripletex, men det kan også være at svaret er noe helt annet. Jeg har startet en gruppe på Facebook der jeg håper så mange som mulig vil bidra. Søk opp "Mamut One holder på å dø. Hva nå?" Mvh Stig

 

av Anders Johansen (Oppdatert ‎14-01-2021 16:55 av Anders Johansen VISMA )

Hei Robert,

 

Det er meningen at du skal kunne bruke Mamut en god stund til, men noe nye smarte funksjoner og større oppdateringer vil ikke skje.

I fjor ble vi en del av Tripletex som leverer akkurat det du ser etter, så det høres ut som det er på tide å melde overgang til skyen nå for dere.

 

Her kan du se litt mer om hvordan vi hjelper dere over fra Mamut til Tripletex:
https://www.tripletex.no/flyttehjelpen/

 

 


Med vennlig hilsen,
Anders/Mamut
Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og Godta som løsning hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community 🙂