Mine områder
Hjelp
Mamut One
Mamut One Mamut One expand navigation
Anonymous
Ikke relevant

feilmelding på a melding, Magnet E_Dag -108

av Anonymous

Hei.

Får feilmelding med kode Magnet _Edag 108 på en ansatt som jeg ikke har fått tidligere. Det skjedde da jeg satte han til inaktiv i personregisteret. Han står med sluttdato 04.03.2016 og jeg tenkte at han ikke burde være med i a meldingen da han har sluttet. Men noe er jo helt klart feil. Hvorfor blir han ikke borte da jeg satte sluttdato?? Og selv om jeg har fjernet inaktiv og startet mamut på nytt så skjer det samme.

Hva må jeg gjøre nå??

 

mvh

Lisbeth

5 SVAR 5
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Bare hyggelig

Du kan også ta en kikk på denne artikkelen vedrørende edag 108:
https://community.visma.com/no/mamut/Produkter/Mamut-One/Supportressurser/Supportartikler-Mamut-Business-Software/Lonn-og-personal/MAGNET_EDAG-108-Rapportering-mangler-Inntektsmottaker-har-apent-arbeidsforhold/  

I de aller fleste tilfeller løses denne feilmeldingen med at man endrer på sluttdato og sender inn nye ameldinger nakover i tid.

 

 Mvh

Turi M Sørensen
Senior Support Konsulent
Mamut Support 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei og takk for raskt svar. Det fungerte da jeg sendte inn alle mnd fra mars og til november på nytt. Men forstår fortsatt ikke hva som skjeddMen nå har jeg lært.

Takk for hjelpen.

 

Lisbeth

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei


Dette blir litt vanskelig å svare på uten å se tilbakemeldingsfilene dine. 

Gå til Fil – Databaseverktøy – Gå til firmadatabasens dokumentområde. Velg mappen Lonn, og kopier alle filer du finner i denne mappen som heter noe med tilbakemelding og leveranse. Evt ta alt om du er usikker. Legg det ved som vedlegg i en epost til support@mamut.com og merk den med ditt kundenummer (som du finner under Hjelp - Om i programmet ditt) i emnefeltet på eposten. 
Skriv også ned en forklaring på problemet i mailen - og hvilken ansatt det gjelder, da det da blir enklere å vite hva vi skal se etter i filene du sender inn.

Mvh

Turi M Sørensen
Senior Support Konsulent
Mamut Support 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Takk for svar, Vedkommende har vært med på alle a meldingene fram til og med oktober, det skjedde noe nå i nov, da ble han borte og jeg får felmelding. Sluttdato ble jo satt i mars....Skal jeg da allikevel sende inn alle på nytt??

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Om du setter en sluttdato på en ansatt, tilbake i itd - så må du sende nye a-meldinger for alle måneder fom den måneden sluttdatoen ble satt. I ditt tilfelle må du da sende inn nye a-meldinger fra og med mars måned. Da vil til slutt feilmeldingen bli borte.

 

mvh

Turi M. Sørensen
Senior Support Konsulent

Mamut Support