Mine områder
Hjelp
Tfo
CONTRIBUTOR ***

Årsoppgjør og null i aksjekapital

av Tfo

Hei

Vår aksjekapital er oppbrukt og jeg har derfor satt denne posten i null i skjemaet RR-0002-U. Jeg får da følgende feilmelding: Selskapskapital: Du har ikke fylt ut korrekt beløp i posten Selskapskapital. AS har et minstekrav om kr 30 000,- i aksjekapital.

Hvordan skal jeg føre denne posten for at det skal bli riktig - tilbakebetale min kr. 30 000,-  til aksjekapital eller ?

 

3 SVAR 3
Morten Heide
VISMA

av Morten Heide (Oppdatert ‎28-03-2019 08:45 av Morten Heide VISMA )

Hei

I følge våre systemer har du ikke lisens til Total Årsoppgjør. Men vi ser at du har lisens til eAccounting, som har mulighet for RR-0002-U.  Vennligst redegjør for om din henvendelse faktisk gjelder Total, eAccounting eller annet program, da det er av stor betydning for hvem hos oss og hva besvarelsen vil være.  Hvilken selskapsform du har er også av stor betydning.

mvh.
Morten Heide
Visma Total Support

Tfo
CONTRIBUTOR ***

av Tfo

Hei

jeg har Visma eAccounting og vi har AS. i utgangspunktet tenkte jeg at det var et spørsmål for regnskapsfører, men det kan være at jeg har lagt spørsmålet inn i feil tråd?

Tfo
CONTRIBUTOR ***

av Tfo

Hei

Jeg fikk vel egentlig ikke svar på mitt spørsmål her. Som nevnt mente jeg at spørsmålet var rettet mot regnskapsfører - om saldo for aksjekapital kunne stå i null, eller om det må stå min kr. 30 000,-

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"