Mine områder
Hjelp
Stina Leifsen
PARTNER

Automatisk oppdatering av Valuta

av Stina Leifsen

Finnes det et oppsett for å automatisk oppdatere valutakurser i Visma Business?

 

Henter Webfaktura valutakursene fra Visma Business?

6 SVAR 6

av Helga Marie Auran

For de som bruker Visma.net Autopay vil det til versjon 12 av Visma Business (sommeren 2017) komme funksjonalitet rundt dette.

Forøvrig har flere av våre partnere laget løsning for dette.

Har du ikke Visma.net Autopay, kan du lese mer om denne løsningen her.


Kind regards,
Helga
Give a 'like' if you found this useful or/& 'accept the solution ' if it was the answer to your question. This helps others in the Community! 🙂
Johan Moflag
VISMA

av Johan Moflag

Fant ikke info via "lese mer om denne løsningen her".

Mvh Johan

av Svein Holanger

Hei

WebFaktura henter for tiden fra openexchangerates.org. Ikke fra Business.

Arve Lømsland
PARTNER

av Arve Lømsland

Proplan har en automatisk løsning for oppdatering av valutakurser i Visma Business.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Vi ønsket også automatisk oppdatering av valutakurser i Visma Business, men siden vi bruker Autopay og ikke Convertx til remittering, vil dagens løsning med innhenting av valuta IKKE være automatisk, men må startes manuelt. Det var en nedtur.....

Zdata fortalte at de vil komme med en helautomatisk versjon for de som bruker Autopay over sommeren, så da håper vi på en telefon fra dem da.

Ørjan Berg
PARTNER

av Ørjan Berg

I Visma Business kan du bruke convertx til å oppdatere valutakurser, dette er en egen modul man kan kjøpe.

 

Jeg er litt usikker når det gjelder webfaktura og valutakurser, men mener at dette blir hentet fra Visma Business sin valutakurs tabell.

 

"Godta som løsning" hvis jeg besvarte spørsmålet ditt, dette hjelper andre i community.
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"