Mine områder
Hjelp

Autopay, kansellering av betaling i Visma.net

av Hildegunn Nordtveit Lunde

Vi er ganske nye på Autopay, det virker greit, men har noen ting jeg lurer på. 

 

Har remittert en kunde (overdekning av faktura). La inn kontonummer som refusjonen skulle inn på i vedlikehold kunde, men det ble generert betaling til kontoen som innbetalingen opprinnelig kom fra. Kansellerte så betalingen istedenfor å godkjenne den, men den står fremdeles som "overføring fullført" i Visma, og jeg får ikke kjørt den på nytt. To spørsmål: hva gjør jeg for å få kjørt betalingen på nytt, og hvor legger jeg inn kontonummeret som betalingen skal gå til.

 

 

5 SVAR 5

av Per Øyvind Trydal

Det er flere måter

Du kan endre bet.status på betalingslinjen til 1. Forslag og deretter slette den fra betalingslinjer. Den vil da dukke opp igjen under skjermbildet som du remitterer fra. Bankkontonr som det skal remitteres til legges enten på leverandøren eller på den åpne posten i feltet Bankkontonr. Dersom du vet at det skal utbetales til en annen bankkonto i det du mottar faktura og registrerer bilaget kan det selvsagt legges inn/overstyres på bilagslinja eller i dokument senteret

 

Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og "Godta som løsning" hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community

Jeg er usikker på hvor du mener jeg skal endre bet.status. Det er ingen felt jeg har funnet der jeg kan gå inn å endre status. Og burde ikke det være automatikk i at når man kansellerer en betaling, så blir dette automatisk oppdatert i visma?

Forsøk å hente data manuelt før du endrer eller sletter noe i VIsma fra beh.menyen "Hent returdata" og se om den da blir klar for å sendes på nytt

Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og "Godta som løsning" hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community

Når jeg søker i menyen på returdata, så får jeg opp "import returdata remittering", og det er jo ikke autopay. Kan du spesifisere hvor i menyen jeg finner dette?

Under menyen Regnskap->betalingsformidling

Skjermbilde.PNG

 

Høyre klikk og velg Behandling->Hent returdata

Skjermbilde.PNG

Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og "Godta som løsning" hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"