Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Differanse i hovedbok

av Anonymous

Er det noen som har et forslag til hvordan jeg kan finne ut av hvorfor det er en differanse i hovedboka?

Reskontro stemmer, aga stemmer og mva stemmer, det samme gjør inngående saldo 01.01.17. I løpet av 2017 så er det differanse ved hver periode, men denne endrer seg fra periode til periode og pr.31.12.2017, så er den på ca 2800kr.

Jeg lurer på om det er p.ga noen automatposteringer som havner på feil konto. Kunden fakturerer i webfakturering, og vi oppdaterer bunten i visma business.

Noen som har noen forslag? (det er sperret for oppdatering av bunter som ikke går i 0)

 

3 SVAR 3
Bente Sylte Larsen
CONTRIBUTOR **

av Bente Sylte Larsen (Oppdatert ‎23-05-2018 19:05 av Bente Sylte Larsen )

Har du opprettet ny konto? Kanskje det mangler styring der? Sjekk kontoplan alle konti over 3000, sjekk at der er kryss i kolonne for Res.kto (dvs at dette er en resultatkonto og dermed skal vere med i beregning og overføring av resultat til annen egenkapital).

Sjekk også om der er bokført noe på observasjonskonto..

 

Om dette ikkje hjelper, - så ville eg kjørt ei regenerering av hovedbok, for 2017. Dette kan du gjere fra kontoplan, høgreklikk, Behandling, og Regenerer hovedbokssaldoer

av Per Øyvind Trydal

Periodisering?

Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og "Godta som løsning" hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Nei, det er ikke det.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"