Mine områder
Hjelp

Document Center 15.10.4 - Anyone can approve

av Martin Bønnelykke Jensen NSG

Hej alle

 

Vi har netop opdateret til Visma Document Center 15.10.4, som jeg sidder og tester.

Jeg er ret vild med den nye feature til workflow: "Anyone can approve":

 

Her kan jeg sende til vores 3 koordinatorer, og når 1 af dem godkender, er fakturaen færdiggodkendt.

 

MEN, hvordan gemmer jeg jeg flowet for en given Supplier, så der er altid er flueben i "Anyone can approve" ?

 

På forhånd tak.

 

Med venlig hilsen

Martin Bønnelykke Jensen

2 SVAR 2

av Martin Bønnelykke Jensen NSG

Hej Ørnulf

 

Tak for at bekræfte at det ikke virker. Håbløst, at release en feature som kun er halvt implementeret, men så er jeg da fri for at undersøge videre den vej.

 

Og tak for at fortælle man kan omgå problemerne ved at bruge Autoflow. Det må jeg læse op på hvad er.

 

Jeg er i tvivl om jeg skal trykke på "Accept as Solution", for der er ingen solution, men kun et fint forslag til at omgå problemet?

Kan se at en Vismaansat har liket svaret, gad vide om det betyder at de er tilfredse med at det ikke virker 😕

 

Med venlig hilsen

Martin Bønnelykke Jensen

Ørnulf Lindset
CHAMPION *

av Ørnulf Lindset

Ja er ikke den kjekk!

Jeg bruker å definere flytgrupper via menyen System>Autoflow>Regler - siden vi ofte bruker autoflow for våre kunder. 

Opprett der en regel for akuell leverandør og angi stegene med flere alternative attestanter, og huk har av for at kun en av attestantene må godkjenne. Lagre.

 

Men når du bruker den manuelle funksjonen "Send dokument på flyt" kan du alltids også huke av for "Lagre flytgruppe på denne leverandøren" når flyten er ferdig definert der.

 

Man kan faktisk lage flere steg med multiple attestanter innenfor hvert steg, og bestemme innenfor hvert steg om bare en eller alle må godkjenne. 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"