Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Endring av navn på kontorgruppe

av Anonymous

Hei!

Er det noen som vet hvordan vi kan endre navn på kontogrupper?

2 SVAR 2
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

jeg prøver å bygge opp ett eget hierarki her. Får lagt inn Kto gruppe, men når jeg skal legge inn aggr. kontogruppe så får jeg beskjed "slettet av en annen prosess"? P.s. har allerede lagt inn som kto gruppe den jeg ønsker benyttet som aggr. kontogruppe.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Først må du opprette en ny kontogruppe som knyttes opp i riktig aggregerte kontogruppe. Dette gjøres i tabellen Kontogruppe.

Deretter bruker du den nyopprettede kontogruppen på de konti du ønsker.

For at kontogruppen skal gi mening, må i tillegg resultat- eller balanserapportdefinisjonen tilpasses slik at du får vist konti i kontogruppen og en tilhørende sumlinje for kontogruppen.

 

Men spørsmålet er kanskje om du trenger en helt NY kontogruppe? Det vil være aktuelt kun om du trenger en ytterligere oppdeling som de eksisterende kontogruppene ikke kan dekke. Navnet på kontogruppene har strengt tatt ikke noe å si. De eneste stedene du ser kontogruppenavnet er i kontoplanen og i resultat- eller balanserapportdefinisjonen. På utskrift er det ikke selve kontogruppenavnet som brukes, men den ledeteksten som er angitt i resultat- eller balanserapportdefinisjonen.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"