for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
Hei.
Vi har en kunde som driver med både innenlands salg og eksport av fisk. Hvordan kan man legge opp et produkt der man får mulighet til å fakturere samme produkt på forskjellige kontoer(forskjellig mva)? For eksempel skal produktet "Hel torsk m hode"(1) kunne bokføres på konto 3020 15% mva innland og konto 3100 avg.fritt utland. Hvordan ordner man dette i oppsettet av produktet og/eller i faktureringen? Ser at en og samme bokføringsgruppe(4) er satt opp med både avgiftssalg, avgiftsfritt salg og eksport/import. Men hvis du fakturerer produktnr 1 med bokføringsgruppe 4, så vil det jo automatisk komme 15& moms og bokføres på 3020. Hvordan styrer man dette?
Hei!
Her vil jeg anbefale at du bruker kontosett på kundene. Opprett nye forekomster i avgift- og bokføringsopplysninger og styr avgiftskode derfra. På den måten får du kontroll både på konti som skal brukes og avgiftskoden. Det eneste du etterpå må passe på er å bruke riktig kontosett (det som ligger på riktig avgift- og bokføringsopplysningsgruppe) på kundene som hører hjemme i utlandet.
Lykke til!
Karenlyst allé 56
0277 Oslo, Norge
Email: kundesenteret@visma.comCopyright © 2022 Visma.com. All rights reserved.