Mine områder
Hjelp
Mariosso
CONTRIBUTOR **

Import av priser til PrdcMat, Hopp over linjer som ikke eksisterer

av Mariosso

Hei!

Vi får prislister fra våre leverandører med mange varer som ikke er opprettet og som vi ikke ønsker å opprette. Isteden for å filterer dette manuelt ønsker vi at importen kun skal legge inn pris på de linjene som eksisterer:

Eks: (Ønsker å treffe på Prodno og hvor PrTp=1), dvs kun linje COM100124 skal oppdateres, Linje COMSELGESIKKE skal ikke legge inn. (Denne ligger heller ikke i Prod tabellen)

@FIRM_BEGIN(1)
@IMPORT_METHOD(1)
@PrDcMat (=ProdNo, PurcPr, =PrTp)
COM100124,1235,1
COMSELGESIKKE,1485,1

Vår versjon er 10.13.0

1 SVAR 1
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Dette tror jeg ikke du får til. 

Importrutinen til VB vil importere alle linjer, med mindre annet er spesifisert. 

I de fleste tabeller i VB kan man på en ganske enkel måte velge å bare importere f.eks bare nye linjer. 

Men det vanskelige med tabellen PrDcMat (Pris- og rabattmatrise) er at det ikke er noen kjent primærnøkkel. Primærnøkkelen er linjenummer, og ikke produktnummer. Dette gjør at alle linjer du importerer til PrDcMat vil oppfattes som nye, og dermed bli importert, uansett hvilken importmetode du velger. 

 

Her må du enten bearbeide filen og fjerne uønskede linjer i forkant, eller gi beskjed til leverandør om hvilke linjer du ønsker å ha med. 

 

Vebjørn Reinsberg

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"