Mine områder
Hjelp
Anne Britt_S
PARTNER

Import til Visma Business

av Anne Britt_S

Hei. Jeg har nettopp tatt over en kunde fra et regnskapskontor som også benytter seg av Visma Business. Jeg har derfor mottatt en fil jeg skal importere slik jeg får med hele historikken på regnskapet. Jeg har begynt å bokføre noe på kunden fra før, og når jeg skal importere filen er jeg redd dette forsvinner. Dersom jeg velger "Legg til bare nye rader" under "Import", vil det som allerede er bokført fortsatt være der? Mvh. Anne Britt

3 SVAR 3

av Per Øyvind Trydal

Det kommer an på hva filen inneholder. Du vil ikke skrive over noe som allerede finnes, men det kan være at du ikke får importert alt som ligger i filen.

 

Ta en backup av klienten før du starter import i tilfelle...

Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og "Godta som løsning" hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community
Anne Britt_S
PARTNER

av Anne Britt_S

Hvordan tar jeg backup av klienten? 

Godkjent løsning
Per Øyvind Trydal
PARTNER

av Per Øyvind Trydal

Jeg ville vel sjekket hva som ligger i filen først. Dersom det kun er bunter (WaBnd) og bilag (WaVo) så er det ikke noe behov for å ta backup før import

 

Dersom du må ta backup så kan det gjøres ved å eksportere ut alle data fra eget menyvalg inne i Visma Business. Dersom det er mye data så går det raskere å bruke Sql backup. 

 

 

Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og "Godta som løsning" hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"