Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Importere skjermbilder

av Anonymous

Slik eg forstår så beheld ein gamle skjermbilder når ein oppgraderer til nyare versjonar av business.

Er det noko enkel måte å importere inn nye skjermbilder frå ny versjon?

1 SVAR 1
Frode_Antun
PARTNER

av Frode_Antun

Både JA og NEI: I prinsippet er det enkelt. I katalogen ...\Visma\Business\Nor.Int finner du filen norlay.txt. Denne kan importeres til VBsys med Importer-knappen som du finner helt til venstre i VBus. Men om du velger noe annet enn Erstatt hele innholdet i tabellene, blir det bare rot. Og om du velger Erstatt hele innholdet i tabellene, så forsvinner alle tilpasninger som er gjort inklusive kolonneoppsettet til alle formularene. Og dermed ødelegges dokumentarkivet - så ikke gjør dette. Ta kontakt med forhandleren din som kan gi dine gamle vinduet nye nummer slik at du kan importere norlay.txt med Legg bare til nye rader.

 

Dersom du i Nor.Int-mappa finner en fil med navnet norstandardlayout,txt kan du sjekke i tabellen Vindu (som du finner under Tabeller -> Felles -> Oppsett -> Vinduer) om du har noen vinduer med negativt Vindusnr. Hvis ikke kan du importere norstandardlayout,txt med Legg bare til nye rader

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"