Mine områder
Hjelp
Stig Rune Øyra
CONTRIBUTOR ***

Inntastede verdier forsvinner ved endring av kunde på ordre

av Stig Rune Øyra

Hvis jeg endrer kunde på en eksisterende ordre så blir følgende felt på ordren blanket ut:

Deres ref.

Prosjekt

Selger/Innkjøper

Hvorfor skjer dette? Er det en bug?

 

 

3 SVAR 3

av Johan Birger Stokmo1

Hei!

Om du oppretter en ny (og helt blank) ordre og legger inn kundenummer, så fylles masse felter ut, gitt at de er registrert på kunden. Jeg tipper at det som skjer hos deg, er at du henter blanke verdier fra den kunden du legger inn.

Anbefaler at du ved ordreregistrering først legger inn kundenummeret. Da slipper du unna dette problemet.

Lykke til! 

Elisabeth Pretzinger1
CHAMPION **

Dette var et fullstendig ubrukelig svar. Her er det snakk om å endre kunde på en allerede eksisterende ordre. Jeg har akkurat samme problem med at prosjekt og kundens ref. forsvinner. Har også problemer med at bare noen felt blir fylt ut når ordre blir duplisert. Har dessverre ikke funnet ut hvordan dette kan rettes. Er nok en avkryssing et eller annet sted. Hvis ikke, så er det en stor mangel i systemet.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Det er i dagens versjon ingen mulighet å styre hvilke felt som skal endres på ordren når en taster inn et kundenummer. Alle felt som hentes fra kunde ved registrering av ny ordre hentes på nytt når en legger inn kundenummer. Det vil være feil hvis den ikke gjør det hvis en f.eks. oppdager at en har lagt inn feil kunde. Deres ref. er et felt på kunden så da kommer den med.

 

Hvis en bruker funksjonen "Genrer kopi av ordre" må huke av hvis en ønsker å hente verdier på nytt fra kunde/produkt/pris. Hvis ikke bruker den den verdiene fra ordren.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"