Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Krysse reskontro

av Anonymous

Dersom en har krysset reskontroposter feil kan en få åpnet disse igjen på en fornuftig måte? Da tenker jeg ikke på å finne betalingen og leite etter en og en faktura under oppf. matching. Men finnes det for eksempel en kolonne med utligningsid eller lignende, slik at en finner bare de som en har krysset og kan oppheve dissee?

3 SVAR 3
Karolinee
CONTRIBUTOR *

av Karolinee

Hei 🙂

Jeg vet ikke om det er denne måten du har prøvd, men jeg måtte oppheve noen matchinger. Jeg viste ikke nøyaktig hvilke summer som var matchet, noe som gjorde det vanskelig å markere de to eller flere det gjaldt. Men hvis man går inn på kontoutskrift, søker opp den leverandøren det gjelder, trykker på den ene summen du vet er matchet med noe og trykker på opphev matching(grønn - rød pil, under behandling), og deretter trykker på ja. Så vil alle summene legge seg som åpen igjen i åpen post liste. Hvis det ikke er noe matching på disse summene, så vil det ikke komme opp noe når man trykker på opphev matching.

Ørjan Berg
PARTNER

av Ørjan Berg

Denne metoden for å oppheve matchinger vil, som Frode sier, medføre at du får inkonsistens i reskontro.

Visma business byrå er ikke noe annerledes enn standard Visma business i så måte.

"Godta som løsning" hvis jeg besvarte spørsmålet ditt, dette hjelper andre i community.
Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous (Oppdatert ‎01-11-2019 11:52 ( )

Det er mulig dette er annerledes i Byrå-versjonen, men metoden du beskriver Karoline vil gi inkonsistens i reskontro - og dermed avvik mellom åpne poster i reskontro og hovedbok - om du gjør dette i standard VBus.

Du må også oppheve matchingen på motposten. Det er enkelt å finne denne i vindu for Kundekontroll eller Leverandørkontroll, fanen Oppfølging av matching. I nedre del av vinduet ser du Bilagsjournalnr og Rev.nr på motposten(e).

 

Les gjerne min blogg om dette.

 

 

 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"