Mine områder
Hjelp
Lene V
CONTRIBUTOR ***

Leverandør mottar et bankbilag pr betaling

av Lene V

Vi har nettopp begynt å bruke Visma.net Auto Pay. Når vi betaler flere fakturaer til samme leverandør mottar leverandøren et bankbilag pr faktura. Når vi remitterte tidligere (Z-data) fikk leverandøren et bankbilag der alle fakturaene ble tatt med på samme bankbilag. Hvor i Visma Business kan jeg overstyre dette slik at det blir som før?

5 SVAR 5
EddieBratli
VISMA

av EddieBratli

Hei
Det er ikke mulig å lage samlebetalinger i AutoPay for innenlands remittering.
Med elektronisk og automatisk håndtering må betaling utføres med en betaling pr. faktura/KID.
Dette gir normalt også en bedre håndtering på mottaker side.

Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og "Godta som løsning" hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community

Lene V
CONTRIBUTOR ***

av Lene V

Hei og takk for tilbakemelding. Vil ikke dette bli dyrere transaksjonsmessig både i Visma B og i banken?  Så lenge det virker på utlandsbetalinger bør det være mulig å få til dette med innlandsbetalinger også? Alternativt burde vi selv få mulighet til å velge hvordan vi vil sende betalingene, da i form av et valg i programmet. Vi har fått tilbakemelding fra leverandør som mener dette har blitt mer tidkrevende for de. 

Lene V
CONTRIBUTOR ***

av Lene V

Er det ikke da litt rart at dette endret seg etter at vi gikk over til Auto Pay? 

av Per Øyvind Trydal

Hei, du kan ikke styre hvordan leverandøren skal motta dette i sitt system. Dette er vel noe leverandøren selv må få bestemme/konfigurere.

Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og "Godta som løsning" hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community
Lene V
CONTRIBUTOR ***

av Lene V

Er det ikke da litt rart at dette endret seg idet vi gikk over til Auto Pay?

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"