Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Logo i formular

av Anonymous

Hei

Jeg har lagt inn logo i et faktura formular. Ved utskrift er proposjonene på logon blir litt endret. Det virker som om logoen blir litt trykt sammen. Er det noen som har en løsning på det?

2 SVAR 2
Ørnulf Lindset
CHAMPION *

av Ørnulf Lindset

Hvis dette er et formular som du også bruker til andre kunder ville jeg gjort nesten det samme - men tilpasset bildet i forhold til dimensjonene som er angitt for bilde-holderen i formularet - for å unngå at formularet blir ubrukelig for de andre kundene.

Sjekk forholdet mellom dx og dy i formularet, og få de som har levert deg logoen å stille med ny logofil med de korrekte dimensjonene.

Eventuelt kan du tilpasse bildet slik at dette har det samme forholdet mellom bredde og høyde. Tilpassning av bildet gjør du enkelt i feks programmet Paint.net ved å utvide bilde-canvas, eller kutte litt i blidet dersom det er rom for det.

Trond Hollås
CONTRIBUTOR ***

av Trond Hollås

Hei!

Høyreklikk logofil og velg egenskaper for denne. Under fanen detaljer finner du dimensjonene til bildet. Piksler i bredde og høyde.

I formularet beregner du og legger inn tallverdien med samme forhold mellom dx(bredde) og dy(høyde).

Det har fungert hos oss.

 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"