Mine områder
Hjelp
Guro Momrak
CONTRIBUTOR ***

Mangler søkeverdier i spørring/kontroll hovedbok

av Guro Momrak

Hei!

På flere av våre kunder i Visma business har vi mistet søkeverdier. Når vi går på Regnskap -> spørring/kontroll kunder (samme gjelder hovedbok og leverandører), der får vi kun lagt inn fra pperiode. Feltene til å legge inn "til" og "årstall" er borte, så kun øverste linje er til stede for å skrive i.

Har vært å låst opp gamle aktive systemprosesser uten hell.

 

Noen tips?

 

Mvh

Guro Momrak

Axepta Regnskap AS

4 SVAR 4
Guro Momrak
CONTRIBUTOR ***

av Guro Momrak

Hei igjen!

Tusen takk, der hadde du svaret på mitt problem 🙂 Og jeg puster letter ut!

 

God sommer!

Martin Maurud
PARTNER

av Martin Maurud

Hei.

Ser ut som om du mangler verdier Heltalls-Bedriftsvariabler. Denne kan du importere inn på nytt. Legger med en fil med standardverdier. Her vil det sikkert ligge gamle datoer. Dere må oppdatere disse på nytt. Når du importerer husk å velg oppdater oppgitte felter.

Håper dette hjelper!

Guro Momrak
CONTRIBUTOR ***

av Guro Momrak

Hei!

Takk for svar! Jeg finner ikke ut av det ved å hente frem kolonner. Legger ved print screen av skjermbildet så det kan være lettere å se pproblemet.

Martin Maurud
PARTNER

av Martin Maurud

Hei Guro

Litt vanskelig å svare på dette uten å se helt konkret hvordan skjembildene dine ser ut. Generelt sett så burde felter som er forsvunnet i skjermbildet kunne hentes frem på nytt ved å benytte knappen for Hent frem (Ctrl-u). 

Hvis det ikke er dette som er problemet, så anbefaler jeg å ta kontakt med din forhandler!

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"