Mine områder
Hjelp
Johan Rüsing
CONTRIBUTOR **

Minnebruk av Visma Business 10.13.0

av Johan Rüsing

Hei,

 

Opplever stadig vekk at Visma krasjer i større rapporter.

Dette skjer i mye større grad etter at vi oppgraderte fra 5.21.5 til 10.13.0.

Er det noe nytt i forhold til måten Visma Business bruker RAM/sideveksling?

Til info; en av rapportene vi opplever dette svært ofte med, lister opp ca 100 rader, henter fra ordre tabellen og bør ikke være så krevende. 

Setter stor pris på alle inspill.

1 SVAR 1
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei!

Det har skjedd veldig mye i måten Visma Business fungerer på i de siste fire-fem årene, det vil si tiden som vel har gått siden dere fikk installert 5.21.5. (Dere har "hoppet over" tre hovedversjoner.)

Dog skal det ikke være slik at Visma Business kræsjer på 10.13. Dersom dere kjører denne rapporten fra at Visma Business-skjermbilde, så _kan_ det imidlertid være noe i skjermbildet som ble laget på i 5.21.5 som forårsaker dette problemet. Dersom det gjelder kun en bestemt type rapporter (eller et fåtall rapporter), så ville jeg vurdert å designe et nytt skjermbilde for en av disse, faset ut bruken av det gamle skjermbildet og sett om det løste seg ved å benytte nytt skjermbilde. På denne måten kan du i alle fall utelukke at problemet skyldes bildet du bruker for å skrive ut rapporten.

Dersom dette ikke løser utfordringen så anbefaler jeg å ta kontakt med Visma-partneren. De kan gå inn og gjøre en vurdering av den tekniske installasjonen.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"