Mine områder
Hjelp
Nils Kongsjorden
CONTRIBUTOR ***

Oppdatering av data fra Visma Business til Visma Reporting

av Nils Kongsjorden (Oppdatert ‎14-05-2019 10:14 av Martinelien VISMA )

Jeg er relativt fersk bruker av Visma Business og ønsker å ta ut åpne poster leverandører pr. 31.12.18 fra Visma Reporting.

I Visma Reporting ligger det mange umatchede åpne poster som ikke ligger i Visma Business. Hvordan får jeg oppdatert Visma Reporting med korrekte åpne poster fra Visma Business?

 

8 SVAR 8
Torill
CONTRIBUTOR ***

av Torill

Løysingen som mer har gjort for å "krysse" dei umatcha postene som vises i VR, er å oppheve dei i VB (under Leverandør/Spørring/Oppf.matching) . Om leverandøren f.eks går i null, så kan man berre merke alt og oppheve, og så merke alt på nytt og matche.

av Per Øyvind Trydal

Hei

Visma Reporting henter alt fra Visma Business. Årsaken til at du ikke ser det i Visma Business skyldes utvalgsvilkår i skjermbildet som skjuler "umatchede" poster .  Du kan klikke F9 for å se og fjerne utvalgsvilkårene.

Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og "Godta som løsning" hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community
Nils Kongsjorden
CONTRIBUTOR ***

Hei og takk for svar!

Med F9 i spørrebildet Åpne poster fortløpende kommer det ikke opp noen utvalgskriterier. Hvilke skal jeg velge for å få kun åpne poster i Visma Reporting?

Hvilken rapport i VR og hvilket skjermbilde i VB er det du sammenligner med ? Åpen post i VR per 31.12 viser hvordan det så ut 31.12, mens VB viser åpne poster i dag. Om du skriver ut åpne poster fra VR per dagsdato og sammenligner med VB er det da fortsatt ulikt ?

Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og "Godta som løsning" hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community
Nils Kongsjorden
CONTRIBUTOR ***

Hei!

Jeg sammenligner "Supplier open items" i VR med "Åpen postliste fortløpende" i VB (Regnskap/Annen rapportering/Leverandørrapporter/Åpen postliste fortløpende). Om jeg skriver ut åpne poster pr. dags dato i VR, viser VR fortsatt mange umatchede poster.

Vedlagte dokument beskriver standard rapportene som finnes i Visma Reporting. Filter/utvalgsvilkår i VB og VR kan være ulike og er årsaken til at du ikke ser det samme.

For å se alle åpne lev.poster så kan du fjerne utvalgsvilkårene i skjermbildet i VB. Utvalgsvilkårene får du frem ved å klikke funksjonstasten F9. Å endre/fjerne utvalgsvilkår i VB kan være adgangsregulert

 

Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og "Godta som løsning" hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community
Henrik Søe Jensen
CHAMPION *

Vi er i gang med at tage Visma Reporting i brug. Vi har præcis samme problem som Nils.

Åbne fakturaer i Visma Business er korrekt mens Visma Reporting medtager alt for mange fakturaer som er udlignet/betalt for mange år siden.

Hvad afgør om en faktura medtages som åben post i Visma Reporting og har nogen et bud på hvordan vi får rapporten Åben postliste leverandører til at matche med åbne poster i Visma Business?

emilbosio
VISMA

av emilbosio

Dels så kan parameter "Benytt bilagsdato..." påverka vad ni ser på rapporten men det finns också (minst) en bugg med kredit/debit där matchningen inte blir korrekt som ni kan råka ut för (ska lösas i 14.01 enligt nuvarande planering). Det skulle också kunna bero på andra fel i datan som gör att matchning blir fel. Rekommendationen är ni kontaktar er partner som får undersöka om det är buggen eller om det finns någon annan förklaring till felet.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"