Mine områder
Hjelp
HaraldBr
PARTNER

Overgang fra VB + Finale til NXT + Periode og år: Tips til effektivisering ønskes!

av HaraldBr

Jeg har flyttet klienter fra VB til NXT ganske greit, men før helgen møtte jeg veggen med Periode og År. 
Jeg må inn på hver enkelt klient å foreta minst 30 museklikk før det er klart for regnskapsfører: 

9 klikk for å søke opp og endre pakke fra Årsavlustning til Komplett
5 klikk for å endre importkilde
4 klikk til for å sette 2 mnd periodeavstemming
12 klikk til for å starte og låse perioder som allerede er avstemt for året

Dersom det er en åpen periode vil endring av importkilde feile, så da blir det ytterligere minst 4 klikk til for å få låst evt åpen periode før man igjen må ty til 5 klikk for endring av importkilde.

Hittil har jeg flyttet nesten 200 klienter fra VB til NXT. Ca 130 klienter gjenstår.

Et relativt velfungerende oppsett på Visma.net Admin har gjort denne prosessen helt ok å gjennomføre. 

Rask og enkel cirka-kalkyle: Minst 10 000 museklikk kun for å klargjøre Periode og År for NXT i vårt tilfelle. 

Foreløpig respons fra Visma (men jeg har ikke gitt meg med å mase om bedre løsning):
"Det korte men likevel brutale svaret på spørsmålene dine er at alle tingene du ønsker gjort må gjøres på 1 og 1 klient. Det er dessverre ikke mulig å få til dette i noen form for masseregistrering."

Hvis noen der ute har et tips/triks til hvordan dette kan gjøres raskere/enklere etc vil det spare mange bedrifter/konsulenter for musearmer og senebetennelser.
2 SVAR 2
Mikael Björk
PARTNER

av Mikael Björk

Hej Harald. Förstår ditt problem. Har du testat till exempel Microsoft Power Automate Desktop eller något annat RPA verktyg?. Du kan få bra hjälp att börja använda det med hjälp av ChatGPT.


_______________
Mikael Björk
VD / CEO
Traventus AB



Customer Success Partner of the Year
HaraldBr
PARTNER

av HaraldBr

Tusen takk 🙂
Ikke forsøkt dette, men helt klart en mulig vei å gå hvis ikke Visma snart kommer på banen.

Sitter fortsatt og håper at Visma Periode & År ser behovet for at vi som administratorer har et behov for mer effektiv administrasjon av porteføljen. For meg er dette blitt den definitivt største flaskehalsen i flytteprosessen fra VB til BNXT.

F.eks. at vi kan administrere lisensen i Visma.net Admin hadde løst mye. Og om vi selv kunne definert standard oppsett for nye klienter.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"