Mine områder
Hjelp
Karianne Martinsen
CONTRIBUTOR **

Overstyre fakturadato utgående fakturaer Visma Business

av Karianne Martinsen

Hei

Når jeg skal opprette en utgående faktura i Visma Business under Logistikk, foreslår programmet automatisk dagens dato som fakturadato når jeg skal skrive ut eller forhåndsvise fakturaen. Dette skjer selv om jeg har oppgitt en annen dato i feltet for fakturadato under Fakturering. Er det noen som har tips til hvordan man kan overstyre fakturadatoen som foreslås når man forhåndsviser/skriver ut fakturaen?

5 SVAR 5
Mikael Björk
PARTNER

av Mikael Björk

Hej Karianne. Är de här du menar?

 

2019-05-01_14-45-43.jpg


_______________
Mikael Björk
VD / CEO
Traventus AB



Customer Success Partner of the Year
Karianne Martinsen
CONTRIBUTOR **

av Karianne Martinsen

Hei

Ja, det stemmer 🙂 Når vi oppretter en faktura ønsker jeg noen ganger å ha en annen fakturadato enn dagens dato. Det finnes et felt hvor man kan taste inn fakturadato (se bilde under), men når jeg skal skrive den ut eller forhåndsvise, foreslår den alltid dagens dato.

 

Bilde Visma.png

Mikael Björk
PARTNER

av Mikael Björk

Enligt hjälpfilen så fungerar fältet enligt nedan. Jag är inte van att man "manipulerar" fakturadatum. Man kan fakturera samma order flera gånger så jag har alltid satt upp att man sköter detta via dialogen som jag visar tidigare.

 

2019-05-02_16-39-12.jpg


_______________
Mikael Björk
VD / CEO
Traventus AB



Customer Success Partner of the Year
Karianne Martinsen
CONTRIBUTOR **

av Karianne Martinsen

Jeg prøvde å markere at fakturadato hentes fra fakturaplanen som du nevnte under, hvis jeg tolket det riktig, men det fungerte dessverre ikke. Inninmellom fakturerer vi leie for 12 måneder av gangen hvor fakturaene har ulik fakturadato. Det hadde vært praktisk dersom man kunne markere alle fakturaenen på en gang og skrevet de ut samtidig, uten å måtte skrive ut en og en faktura. Dersom vi velger å skrive ut alle fakturaene på en gang, vil alle få samme fakturadato. Kanskje jeg kan poste det som et forslag til Visma eller noe 🙂

 

Godkjent løsning
Per Øyvind Trydal
PARTNER

Det er ikke mulig å skrive ut flere fakturaer samtidig med ulik fakturadato.

 

Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og "Godta som løsning" hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"