Mine områder
Hjelp
Elisabeth Pretzinger1
CHAMPION **

Periodiseringsdato på bilag

av Elisabeth Pretzinger1

Etter at jeg oppdaterte til ny versjon, så blir bilagsdato satt på periodiseringen. Tidligere ble valuteringsdato satt. Jeg vil ha det tilbake til at valuteringsdato blir brukt. Hvordan gjøres dette?

6 SVAR 6

av Per Øyvind Trydal

Hvilken Visma Business versjon oppgraderte du til?

Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og "Godta som løsning" hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community
Elisabeth Pretzinger1
CHAMPION **

13.10.3

Det er jo val.dato som settes/endres på periodiseringsbilagene i Visma Business.

Om det er bilagsdato så må det være noe feil med oppsettet ditt. Sett på originaltekster for å se at bilagsdato er bilagsdato og valuteringsdato = valuteringsdato

Skjermbilde.PNG

Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og "Godta som løsning" hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community
Elisabeth Pretzinger1
CHAMPION **

"Oppsettet" var jo riktig før oppdateringen. Det er ny versjon som har endret og jeg finner ikke ut hvordan jeg kan sette dette tilbake. Skal være en avkryssing et eller annet sted.

Elisabeth Pretzinger1
CHAMPION **

Ingen som kan svare på dette? Min leverandør vet det heller ikke. Jeg vil altså ha det slik som før, at periodiseringsdato vises og ikke bilagsdato. Dette gjør det mye lettere å se hvilken periode bilaget er bokført i under kontoutdrag.

Eneste endringen jeg har funnet i v13 ifm periodisering er følgende:

Skjermbilde.PNG

 

 

 

Dersom du vil se når et bilag er bokført så må du hente frem valuteringsdato eller feltet år/periode

 

Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og "Godta som løsning" hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"