avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn

Logg inn eller registrer en ny bruker for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Highlighted
CONTRIBUTOR ***

Sv: Scanning av kvitteringer

Det er Visma Autoinvoice som må velgast. Innlogging er Visma.net kontoen din.  Når man er komme inn i app tar man bilde av dokumentet, deretter er det viktig å forandre Dokumenttype til Annet. Det står vel Faktura først. Om man ikkje forandrer type vil det gå til autoinvoice.

Screenshot_2020-08-13-17-06-37.png

Screenshot_2020-08-13-17-06-46.png

Highlighted
CONTRIBUTOR ***

Jeg har ikke de valgmulighetene i min app (Visma Scanner) som du har. Jeg har bare valget mellom faktura og kreditnota.

Har forsøkt å oppdatere/slette appen og laste inn på nytt uten at det hjelper. Har fått andre på kontoret til å forsøke også med samme resultat.

Finnes det noen her inne som har en løsning på det? Er det en eller annen innstilling eller rolle som vi mangler knyttet til selskapet som gjør at vi ikke får opp de samme valgene i appen?

Highlighted

Hei

AutoInvoice må konfigureres for å motta bilag for at valget skal være aktivt i Visma Scanner. 
Sjekk side 37 i dokumentasjonen jeg vedla lenger opp i tråden her, der ligger det et lite bilde som ilustrerer dette valget. En bruker med admin-rettighet i AutoInvoice må gjøre endringen via behandlingsvalget "Konfigurere AutoInvoice-konto". Du finner dette f.eks. via tabellen Bedriftsopplysninger. 
Alternativt kan man gå via bedriftstabellen og veiviseren for aktivering av AutoInvoice, velg riktig bedrift (eller flere om du skal gjøre endring på flere samtidig), start veiviseren, og velg "Konfigurer valgte bedrifter....". 

Highlighted
CONTRIBUTOR ***

Hei Øyvind

Da var det haken for "motta bilag" som manglet, og AutoInvoice som måtte konfigurers på nytt. Jeg antar at jeg får opp riktige valg i appen nå. Takk for hjelpen!