Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Sende åpen post i leverandørreskontro til betalingsforslag

av Anonymous

Hei!

 

Første gang jeg begir meg ut på dette med å stille spørsmål her, men jeg er relativt ny og trenger en del hjelp så like greit å bare hoppe ut i det og bli vandt med å stille spørsmål her!

 

Jeg har en åpen post i leverandørreskontroen min. Her har jeg gått inn via Annen rapportering;  Leverandørrapporter og åpen postliste pr. leverandør. Dette er en kreditnota, som jeg ønsker å få sendt til betalingsformidling. Jeg markerer da linja for posten det gjelder og trykker på knappen lag betalingsforslag. Jeg går inn på betalingsforslag men den dukker ikke opp her. Dette er den første posten dette skjer meg, har tidligere fått det til uten problemer. Har også sjekket at jeg ikke har satt behandlingsregel 9 på den, at det er derfor.

 

Er det noen som har et smart/ flere smarte tips til hva jeg kan sjekke som kan være feil, eller forklare hva jeg gjør feil?

 

På forhånd tusen takk for hjelpen!

4 SVAR 4
Mette Helene Solø1
CHAMPION **

av Mette Helene Solø1

Har du sjekka om det er satt et kryss i feltet remittert? Kan være det som sperrer.

 

Enkleste måten å få med en kreditnota, hvis du sender betalingene som fil, er å sjekke at den ligger i lista på Betalingsformidling/åpne poster. Så bare du merker de linjene du vil betale og trykker på lag betalingsforslag. Husk å sette forfallsdatoen til fakturaen(e) og kreditnotaen  til samme betalingsdato.

 

OBS! Du må ha fakturaer som er større enn kreditnotaen for at du skal få trukket den fra på betalingen.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei!

 

Og tusen takk for godt og utfyllende svar! Jeg ser nå at kreditnotaen som jeg prøver å få med meg står som remitert, og det er nok derfor den ikke vil bli med igjen. Men denne kreditnotaen har ikke blitt matchen mot noen faktura i banken, så den er fortsatt åpen. Hvordan kan jeg føre den over selv om den står som remitert? På forhånd tusen takk!

Godkjent løsning
Mette Helene Solø1
CHAMPION **

av Mette Helene Solø1

Hvis du går inn i åpen postliste for leverandører og henter opp feltet Remittert, så kan du fjerne krysset på kreditnotaen og lagre. Da vil du få den med på Betalingsformidlingen.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

et, da fikk jeg det endelig til! 😄

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"