Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Skrive ut flere rapporter samtidig fra VB?

av Anonymous

Er det noen som kjenner til hvorvidt det er mulig å skrive ut flere rapporter i VB samtidig? Slik som Balanserapport, Resultatrapport etc.

Evt om det kan settes på en parameter for å velge flere, lage seg en "favoritt" eller lignende?

 

Per i dag skrives hver enkelt rapport ut til pdf, slås sammen og lagres. Dette oppleves imidlertid som unødvendig tungvint.

4 SVAR 4

av Per Øyvind Trydal

Hei

 

Når det gjelder resultat og balanserapport så kan de skrives ut samtidig. Dette styrer du i Rapportdefinisjonslinjer. 

Å skrive ut kundesaldo, leverandørsaldo, kontoutdrag hovedbok i en og samme operasjon går imidlertid ikke, med mindre du bruker Jobb tabellen og oppretter en jobb for dette. Mer info om tidsstyrte oppgaver (Jobber) ligger i release notes.

Ellers så kan du bruke Visma Reporting. Der finnes det noe som heter pliktig rapportering som skriver ut flere rapporter på engang 

Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og "Godta som løsning" hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community
Anne Seljord
CONTRIBUTOR ***

av Anne Seljord

Kan du utdype dette litt. Hva mener du med rapportdefinisjoner? Er det under administrasjon og hovedbok du mener?

av Per Øyvind Trydal

Rapport og rapportdef.-linjer er  2 tabeller som brukes for å definere hvilke konto som skal vises på rapporten, hvilken rekkefølge, gruppering, summering osv.. Om man legger inn formler med alle konti så vil både resultat og balanserapporter vises på samme utskrift

Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og "Godta som løsning" hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei!

Vi ser at ingen har kommet med noe tips her. Dersom du ønsker at vi skal bidra med noe ber vi om at du oppretter en Ticket.

 

Med vennlig hilsen

Beathe Rian

Visma

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"