Mine områder
Hjelp
Wibeke Enoksen1
CONTRIBUTOR ***

Vi har oppgradert til 15.01

av Wibeke Enoksen1

Vi har oppgradert til 15.01.0  og har opplevd at Informasjonsmeldingene og Påminningsvarsler fra dokumentsenteret er blitt sendt ut pr 2. minutt. Har måtte tatt vekk/ut SMTP innstillingene i dokumentsenteret. Er det lang tid for at dette blir rettet opp hos Visma

20 SVAR 20
Wibeke Enoksen1
CONTRIBUTOR ***

av Wibeke Enoksen1

Vi har nå oppgrader med den siste versjon (15.01.1), men vi sliter fortsatt med to problemer:

 

  • kolonneoppsettet endrer seg tilbake til opprinnelig, selv om jeg har endret det

 

  • I tillegg plages vi med at oppsettet i vindusbildet ikke er stabilt. Kun 1 kolonne (opprinnelse) blir stående igjen.  Når vi henter det frem igjen fungere det greit, men når vi flytter oss til f.eks nye dokumenter så forsvinner det der. 
 

 

magnusalex
PARTNER

av magnusalex

Gjelder Dokumentsenter?

 

De samme feilene opplever vi på et par av våre kunder, så disse punktene er ikke ukjente.

 

Vi har en åpen ticket på det og saken følges opp av Visma.

Wibeke Enoksen1
CONTRIBUTOR ***

av Wibeke Enoksen1

Ja, det gjelder dokumentsenteret

EddieBratli
VISMA

av EddieBratli

Det er dessverre en feil i Visma Document Center versjon 15.x som kan medfører feil visning av kolonner i dokumentlisten og konteringslisten.
Opplever du dette, kan du ta kontakt med din partner slik at vi kan løse utfordringen.
Dette er rettet i versjon 15.10 som er planlagt mid desember.

ToreTjostolvsen
PARTNER

av ToreTjostolvsen

Er det da hele Visma Business PL 15.10 (evt. m/byrå) som har planlagt release i desember eller kun Document Center 15.10? 

av Svein Holanger

Hele Visma Business PL vil komme med ny versjon 15.10 i desember. Også byrå-versjonen.

av Svein Holanger

Vi planlegger en patch som fikser dette i slutten av neste uke (23. oktober). 

pauska
CONTRIBUTOR *

av pauska

Hei.

 

Når er denne patchen tilgjengelig? Jeg kan heller ikke se noe nedlastingslink til VB 15.01. Jeg ser kun 15.0.0 og eldre versjoner.

av Svein Holanger
pauska
CONTRIBUTOR *

av pauska

Kan jeg tolke det sånn at 15.01.1 er kun en oppgradering til Visma DocCenter? Visma Business og underkomponenter er fortsatt på versjon 15.0.0?

av Svein Holanger

Visma Business har også en versjon 15.01. Vi anbefaler samme versjon av Visma Business og Document Center. Dvs versjon 15.01 av Business sammen med Document Center 15.01.1.

pauska
CONTRIBUTOR *

av pauska

Vet du hvorfor VB 15.01 kun er tilgjengelig for partnere?

pauska
CONTRIBUTOR *

av pauska

OK. Den linken du skrev (https://vucustomer.visma.com/Download?areaId=64) sender meg til nedlasting av Visma Document Center.

 

Når jeg går inn på nedlasting for Visma Business (https://vucustomer.visma.com/Download?areaId=52) så er det kun versjon 15.00.0 tilgjengelig for meg.

magnusalex
PARTNER

av magnusalex

Du kan bruke installasjonspakken til VDC 15.01.1 som en oppdatering av VDC til Visma Business 15.00/15.01. Ikke nødvendig å avinstallere gammel server/klient først.

 

15.01 av Visma Business ligger tilgjengelig for partnere, men ikke kunder (ennå) ser det ut til.

pauska
CONTRIBUTOR *

av pauska

Da forstår jeg hvorfor jeg ikke ser VB 15.01. Er det noen hos Visma som kunne forklart meg hvorfor bare partnere ser den versjonen av VB i nedlastingsportalen?

Wibeke Enoksen1
CONTRIBUTOR ***

av Wibeke Enoksen1

Flott, enkelte ansatte har mottatt opptil 1000 mail bare iløpet av helgen.

David B Frogner
PARTNER

av David B Frogner

Hei,

Vet dere noe om patchen retter at VDC fryses også?

av Svein Holanger (Oppdatert ‎14-10-2020 13:19 av Svein Holanger VISMA )

Ja, vi ser at feilen med e-postutsendelse kan føre til frys av Document Center. Inntil patch er på plass anbefaler vi å deaktivere e-postutsendelse, dette løser problemet med frys.

Lasse_J
PARTNER

av Lasse_J

Sjekk verdiene disse variablene har via serverkonsoll i VDC hvis "vanlig" deaktivering ikke fungerer:

DisableReminderEmail
DisableEmailScheduler

Sett begge til verdi = 1

av Kjetil Torgnesskar

Settes disse verdiene installasjonen generelt eller må det settes på hver klient

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"