Mine områder
Hjelp
Trude_01
CONTRIBUTOR **

behov for forskjellig bankkonto på kundefaktura

av Trude_01

Vi har en stor bedrift med flere avdelinger. En av disse avdelingene har behov for at kundefakturaene blir innbetaling på en egen konto (alle kontoene våre er i NOK). Er det mulig å sette opp slik at denne avdelingen får sitt kontonummer på kundefakturaene?

 

6 SVAR 6
Tove Nyblom
PARTNER

av Tove Nyblom

Det er ikke så lett å knytte det til den spesielle avdelingen. Eneste muligheten for å få dette til, er å benytte seg av bankforbindelse. Ulempen er at bankforbindelse knyttes til kunden. 

Dvs. at den er veldig hensiktsmessig å benytte dersom det er en gruppe av kunder, som skal innbetale til annen konto enn standard. 

Visma Business leser først fra Bankforbindelse, før den leser fra bedriftsopplysninger, ved sending av EHF faktura. Sendes det ikke via EHF, så er det selvfølgelig, som nevnt tidligere, mulig å endre på formularene

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Jeg har nettopp denne problemstillingen - kun en kunde som skal en egen bankkonto på faktura fra oss. Jeg legger inn dette nummeret under kolonnen som heter bankforb.nr og jeg legger også inn kontonummeret under bankkonto for kunde, samt under bankpartnernr bruker jeg den kontoen. 

Kontoen dukker opp på fakturaen, over betalingsinformasjonen, men i selve "betalingsslippen" så er det fremdeles standard bankkontonummer. Hva gjør man da? Det er jo ikke akkurat uvanlig, når man driver avdelingsregnskap for skip i et management, at man har egne skipskonti - er jo helt håpløst at ikke visma legger til rette for ulike bankkontoer på utgående fakturaer

Tove Nyblom
PARTNER

av Tove Nyblom

Da må du sjekke fomrularet ditt, at det ikke er "kodet" et bankkontonummer rett inn i formularet. Det skal kun være makroer i formularet. 

MVH Tove

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei,

 

Det enkleste her er vel og redigere faktura formularet med bruk av  IF - END 

Hvis avd=10 skrives dette bankkonto nummer ut

Alle andre har std konto nummer.

Se hjelp  i feltet elementtype på formularet

7 - 

 

av Per Øyvind Trydal

Å bruke IF-END vil kun fungere på en utskrift. Dersom faktura sendes som EHF så vil ikke dette vises

Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og "Godta som løsning" hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei,

 

Regner da med at en kan sette valuta kode på avdeling og deretter hente opp bankpartner med rett konto nummer, legger da inn en valuta 888 som er lik 47-NOK men henviser til en annen bankpartner?

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"